دوازدهمین جشنواره آوای انتظار در شهرستان بناب برگزار می شود

به گزارش بناب نیوز، دوازدهمین جشنواره موسیقی استانی آوای انتظار بناب در دو بخش استانی(موسیقی اصیل ایرانی) و بخش منطقه ای(موسیقی عاشیق، موغام وکلاسیک) با موضوعات آزاد برگزار می شود.

بر اساس فراخوان منتشره، قوانین و مقررات جشنواره در بخش استانی عبارتند از:

١- بخش موسیقی سنتی بصورت گروهی و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هیچ کدام از گروهها مجاز به استفاده از هنرمند تکراری نمی باشند.

٢- در بخش موسیقی سنتی، ردیف و قطعات و تصنیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر می باشد . لازم به ذکر است اجرای قطعه ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه ای می باشد.

٣- مرحله بازبینی صرفا از روی CD بوده و هرگروه ملزم است اشعار را به صورت تایپ شده و با ذکر نام شاعر و به همراه فرم ثبت نام و تعداد ٤ CD به دبیرخانه تحویل کند.

٤- در صورت عدم رعایت بندهای ١ و ٢ و ٣ در CD ارائه شده به دبیرخانه ، آثار ارسالی داوری نشده و حذف خواهند شد .

٥- هر گروه مجاز به اجرای قطعات در مدت زمان حداکثر ١٥ دقیقه می باشد . بدیهی است عدم رعایت حداکثر زمان اجرا ، موجب کسر امتیاز در مرحله نهایی خواهد شد.

٦- مرحله نهایی بصورت اجرای زنده برگزار خواهد شد وبرای کسب رتبه های اول تا سوم حداقل کسب ٧٥ ، ٦٥ و ٦٠ درصد مجموع امتیاز داوران لازم می باشد.

٧- گروه‌ها و افراد برای شرکت در جشنواره علاوه بر ارسال cd اثر الزاما باید فرم شرکت در جشنواره را تکمیل و امضا نموده به همراه سایر مدارک مندرج در فرم به دبیرخانه تحویل نمایند و تکمیل فرم مذکور به منزله قبول کردن تمام مقرارت جشنواره می باشد.

٨- برای ثبت نام در جشنواره هیچ مبلغی دریافت نخواهد شد و همچنین هیچ کمک هزینه ای نیز برای ایاب و ذهاب و... به گروه های شرکت کننده پرداخت نخواهد شد.

جوایز بخش استانی دوازدهمین جشنواره آوای انتظار بناب ، برای گروه اول تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه هدیه نقدی ٣٥ میلیون ریال،گروه دوم لوح تقدیر به همراه هدیه نقدی به مبلغ ٢٥ میلیون ریال وگروه سوم لوح تقدیر به همراه هدیه نقدی به مبلغ ١٥ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان در بخش منطقه ای هم ملزم به رعایت قوانین و مقرراتی می باشند: ١- این  بخش نیز بصورت گروهی و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هر گروه مجاز به استفاده از یک نفر هنرمند تکراری بغیر از خواننده می باشد.  ٢- ردیف و قطعات و تصنیفها ی موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی و فولکلور آذربایجانی مورد نظر می باشد . لازم به ذکر است اجرای قطعه ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه ای می باشد. ٣- از بند ٣ تا ٨ مقررات بخش استانی در این بخش نیز مورد نظر می باشد.

گفتنی است، مرحله نهایی بخش موسیقی عاشیقلار با رعایت موارد فوق بصورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه ها و ارسال CD جهت بازبینی؛ ٤ دی ماه ١٣٩٦ و زمان اعلام نتایج بازبینی ؛ ١٦ دی ماه ١٣٩٦ در نظر گرفته شده است .

دوازدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار هم زمان با ایام ولادت فرخنده حضرت زینب سلام الله علیها از ٤ لغایت ٧ بهمن ماه ١٣٩٦ در سالن مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب برگزار می شود  و علاقمندان برای شرکت و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ٣٧٧٣١٨٩ داخلی ١٦ تماس حاصل فرمایند.

این جشنواره به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل ایرانی وجهت مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و ایجاد رقابتی سالم و فنی برگزار می‌شود.