به گزارش بناب نیوز، پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از تاریخ  20  الی 24  آبان ماه سال جاری  در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار شد. این نمایشگاه و جشنواره بین المللی که از سال گذشته شرکت های خارجی نیز  در آن مشارکت دارند، بعنوان رویداد بزرگ علمی در سطح کشور تبدیل شده و از این پس با برند علمی "Rinotex"  (Rab`e Rashidi Innovation & Technology Exhibition) مطرح خواهد بود.

تجاری‌سازی فناوری، زونبندی تخصصی، حضور مشتریان فناوری، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی تورهای سرمایه‌گذاری به عنوان متقاضیان فناوری، ارزش‌گذاری به عناصر اجرایی و اقتصادی در داوری و ارزیابی طرح‌ها، حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سازمان‌های حمایتی، حضور تشکل‌های تولیدی و دستگاه‌های اجرایی برای معرفی نیازهای فناوران از جمله مهمترین ویژگی‌های این نمایشگاه و جشنواره است.

این نمایشگاه شامل سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان می باشد که بخش توسعه و تجاری سازی فناوری بعنوان بخش اصلی نمایشگاه بوده و این جشنواره شامل 21 زون اختصاصی نوآوری و فناوری و 21 رویداد جانبی بود.

به گفته دکتر بهزاد محمدی الستی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، بالای هزار طرح فناورانه در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ارائه شد که سهم واحد بناب، 5 طرح بود؛ طرح نانوکامپوزیت فلورسانسی محصول فرزاد ارجمندی راد و ژیلا طلعت، طرح دزدگیر هوشمند محصول علیرضا حاجی اسکندر، طرح نانوکامپوزیت هیبریدی محصول فرزین عظیم پور، طرح خانه هوشمند محصول رضا محبعلی زاده و فرشید فرجی و طرح ردیاب خورشیدی محصول ابراهیم مبینی و عسگر حاجی بدلی؛ پنج طرح ارائه شده توسط مرکز رشد واحد بناب بودند.

در ضمن مرکز رشد واحد بناب نیز در مسابقات اینترنت اشیا شمالغرب کشور مقام سوم را بدست آوردند و به مرحله کشوری راه یافتند.