به گزارش بناب نیوز، حبیب صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در مراسم اختتامیه هیجدهمین جشنواره تئاتر شهرستان بناب با ارائه گزارشی از روند برگزاری هیجدهمین جشنواره تئاتر بناب اظهار داشت: برای هیجدهمین جشنواره تئاتر بناب 23 اثر ارسال شده بود که پس از بازبینی 16 نمایش صحنه‌ای و خیابانی توسط اساتید و هیأت ارزشیابی نمایش و تئاتر استان در نهایت 6 نمایش صحنه‌ای و 6 نمایش خیابانی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند و به مدت سه روز نمایش‌های خود را ارائه کردند.

دبیر هیجدهمین جشنواره تئاتر بناب تصریح کرد: در جریان سال 96 هنرمندان عرصه تئاتر بناب 15 نمایش صحنه‌ای و 13 نمایش خیابانی تولید کرده‌اند که طی این مدت 74 مورد اجرا داشته و بالغ بر 45 هزار نفر از شهروندان بنابی از این نمایش‌ها دیدن کرده‌اند.

به گفته صدقی، هنرمندان تئاتر این شهرستان در چهار جشنواره استانی و سراسری شرکت کرده‌اند که در دو مورد آن موفق به کسب رتبه‌هایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان بناب موفق شده‌اند پنج گروه تئاتر را به ثبت برسانند که بعد از تبریز بیشترین تعداد گروه تئاتر ثبت شده به شهرستان بناب مربوط می‌شود.

براساس این گزارش، بعد از گزارش دبیر جشنواره تئاتر بناب بیانیه هیأت داوران قرائت و سپس از نفرات برتر این جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای لوح و هدایای نقدی تجلیل شد که در بخش خیابانی این جشنواره جایزه بهترین بازیگر نقش زن به نگین هادی بناب برای بازی در نمایش نقل داستان ضحاک و جایزه بهترین بازیگر نقش مرد به بهمن پورتقی برای بازی در نمایش گزارش یک میمون اعطا شد و جایزه بهترین کارگردانی نیز به فاطمه منیری برای کارگردانی نمایش نقل داستان ضحاک تعلق گرفت.
در بخش صحنه ای این جشنواره نیز جایزه بهترین بازیگر نقش زن به ثریا عزیزی برای بازی در نمایش آغلاما ارومیه و جایزه بهترین بازیگر نقش مرد به بهرام عباسیان برای بازی در نمایش آغلاما ارومیه اهداء شدو جایزه بهترین کارگردانی بخش صحنه ای هم به بهرام عباسیان برای کارگردانی نمایش آغلاما ارومیه تعلق گرفت.

همچنین هیأت داوران این جشنواره با تمجید از فعالیت رو به رشد انجمن نمایش بناب و گروه‌های نمایش شهرستان نمایش‌های«روز عزیز مرده» و «آغلا اورمیا» را به عنوان نمایش‌های برتر و قابل اجرا در جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی تشخیص داد.