سیره ی ائمه اطهار و سبک زندگی آنها باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش بناب نیوز، دکتر کریم عباسیان، رئیس دانشگاه بناب در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب ضمن انتقاد از اوضاع اسفناک حجاب در جامعه گفت: ما نمی توانیم در حوزه حجاب و عفاف ادعای موفقیت داشته باشیم، چرا که حجاب و پوشش افراد جامعه به خصوص خانم ها امروزه در جوامع اروپا و آمریکا، آن هایی که پیشرو بی بند و باری بودند، حجاب میرود که در آنجا الگو بشود ولی متاسفانه جامعه ما در اثر ضعف حوزه فرهنگی و تهاجم فرهنگی همه جانبه رو به بی بند و باری، زندگی تجملاتی و قص علی هذا می باشد.

وی ادامه داد؛ اگر الگوی پوشش خانم ها را سه سال پیش و چهار سال پیش به خاطر بیاوریم متوجه می شویم که رفته رفته حجاب خانوم ها و الگوی پوشش آقایان سال به سال تغییر پیدا می کند و جوانان بازیگران و چهره های غربی را الگوی پوشش خود قرار می دهند.

عباسیان در خصوص سبک زندگی اسلامی و الگو  قراردادن سیره زندگی ائمه و بزرگان گفت؛ اگر می بینیم که جامعه اینگونه پیش می رود ما مسئولیم، نه سبک زندگی جامعه اسلامی در ما برقراره و نه مدرنیسم؛ بی بند باری را به گردن زندگی مدرنیسم می اندازیم و مسائل خشونت و ... را به زندگی اسلامی ربط می دهیم.

رئیس دانشگاه بناب در جمع دست اندرکاران امر به معروف از  الگوسازی حجاب اسلامی در جوامع جهانی توسط دستگاههای فرهنگی کشور و ترویج سیره ائمه اطهار در جامعه خاطر نشان کرد؛برای مقابله با معضل بی حجابی و بدحجابی باید از خود شروع کنیم، باید تلاش کنیم پول خرج کنیم تا بتوانیم از خودمان با الهام والگو برداری از زندگی و سیره ائمه اطهار، امر به معروف کرده و جامعه را به سوی زندگی اسلامی سوق دهیم و از ریخت و پاش ها وتجمل‌گرایی ها دوری کنیم.

عباسیان در پایان ضمن گلایه از وضع پوشش در دانشگاه‌های کشور گفت؛ متاسفانه دانشگاهیان و دانشجویان گرانقدر غرب و دانشگاههای کشورهای توسعه یافته در جهان را صرفا از طریق رسانه ها و فیلم ها می بینند، در دانشگاههای بزرگ جهان وضع پوشش دانشجویان قوانین بسیار سختی دارد و حتی در بسیاری از دانشگاههای بزرگ جهان دانشجو حق ندارد با لباس آستین کوتاه و یا لباس غیر رسمی وارد دانشگاه شود؛ ولی متاسفانه ما معمولا استنباط می کنیم در دانشگاههای کشورهای خارجی دانشجویان آزاد می باشند تا با هر لباسی در صحن دانشگاه حاضر شوند.