شهر دوچرخه‌ ایران ماه‌هاست رئیس هیأت دوچرخه‌سواری ندارد!

به گزارش بناب نیوز، هیأت‌های ورزشی همپای سایر تشکیلات ورزشی و اجتماعی نقش پررنگی در پویایی، نشاط و سلامت جامعه ایفا می‌کنند و به عنوان یکی از ارکان ورزش هر شهرستان نقش محوری در ساماندهی و مدیریت فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه در سطوح مختلف ورزش دارند و هسته مرکزی آنها نیز از افراد علاقمند به ورزش و آگاه به امور مدیریت انتخاب و تشکیل می‌شود.

علاقمندی به ورزش یکی از مؤلفه‌های انتخاب رئیس هیأت ورزشی است و در آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی آورده شده است که حکایت از اهمیت موضوع آشنایی به امور ورزشی دارد.

همچنین طبق ماده یک آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی استان‌ها، هیأت ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد در جهت گسترش رشته ورزشی مربوطه، ایجاد انگیزه و نیز جذب آحاد مردم به امر ورزش، کشف استعدادها و بالا بردن سطح مهارت‌های ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیش‌بینی شده و اهداف فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان ایجاد می‌شود.

به‌طور کلی، این هیأت‌ها به عنوان پایگاه‌های مردمی ورزش و تندرستی هستند که انسجام رشته ورزشی و ترقی و پیشرفت آن ارتباط مستقیم با اعضای هیأت ورزشی مربوطه و نحوه مدیریت آنها دارد.

یکی از هیأت‌های ورزشی فعال در شهرستان بناب هیأت دوچرخه‌سواری است که در کنار هیأت ورزش همگانی با برگزاری همایش‌های متعدد دوچرخه‌سواری ضمن اینکه در ثبت‌ نام این شهرستان به عنوان شهر دوچرخه نقش تأثیرگذاری داشته، در بعد قهرمانی این رشته نیز قدم‌هایی برداشته است.

همچنین شهرستان بناب همواره به سبب برگزاری نوزده دوره همایش بزرگ دوچرخه‌سواری به عنوان شهر دوچرخه لقب گرفته و افزون بر آن، در سال‌های اخیر مسوولان شهرستان و استان برای ثبت ملی دوچرخه سواری بناب در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قدم‌های لازم را برداشته‌اند که در شرف ثبت این عنوان به‌نام بناب است.

بی‌گمان، رسیدن به این هدف تلاش و همفکری تمام مسوولان شهرستان و دست‌اندرکاران امر را بیش از پیش می‌طلبد اما در کمال ناباوری و در چنین اوضاعی هیأت دوچرخه‌سواری بناب به‌دلیل استعفای رئیس این هیأت پر طرفدار و علاقمند بیش از 6 ماه است که بدون رئیس بوده و ظاهراً مسوولان اداره ورزش و جوانان شهرستان نتوانسته‌اند در طول این 6 ماه برای این هیأت چاره‌سازی کنند.

زمانی که سوت پایان نوزدهمین همایش بزرگ دوچرخه‌سواری بناب در اجتماع خیل عظیمی از دوچرخه‌سواران بنابی به‌صدا درآمد، بیستمین دوره این همایش نیز توسط مسوولان فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور همچنین مسوولان استانی و شهرستانی استارت خورد تا علاوه بر انجام فعالیت‌های مستمر و کارهای زیاد برای برگزاری این همایش بزرگ در سطح کشوری یا بین‌المللی، امور مربوط به ثبت دوچرخه‌سواری بناب در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با جدیت هرچه تمام‌تر تا حصول نتیجه پیگیری شود.

بنابراین، بررسی کلیه جوانب و زوایای پیدا و پنهان این موضوع مهم و کلیدی همچنین سبک و سنگین کردن شرایط فعلی ایجاب می‌کند که مسوولان اداره ورزش و جوانان در انتخاب یک فرد علاقمند و فعال در حوزه دوچرخه سواری برای قرار گرفتن در رأس هیأت دوچرخه‌سواری بناب اهتمام لازم را به‌عمل آورند.