حلقه مفقوده‌ای به نام اقتصاد مقاومتی در اداره ورزش و جوانان بناب!

به گزارش بناب نیوز، با عنایت به نامگذاری سال96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و شرایط امروز جامعه و نظام اسلامی، مهم‌ترین مقوله برای عبور از بحران‌های اقتصادی و چالش‌های پیش روی نظام اسلامی اتکای همه جانبه بر اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

بی‌شک، یکی از هزاران راهی که در برنامه‌های مدون و در ابعاد کلان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده، حذف هزینه‌های زائد و غیرضروری و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری هرچند بسیار ناچیز است اما نبود باور نسبت به اقتصاد مقاومتی در برخی بخش‌ها مانعی برای تحقق این مهم تبدیل شده است.

با وجود اینکه مدیران استان آذربایجان‌شرقی با تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانسته‌اند عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی را برای این استان به ارمغان بیاورند و در نشست‌ها و جلسات مختلف بر عملی شدن تمام و کمال راهبردهای اقتصاد مقاومتی تأکید و تصریح دارند اما واقعیت این است که دستیابی به اهداف والای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی عزم ملی و عمومی را می‌طلبد و صد البته مردم در این عرصه محوری‌ترین نقش را بر عهده دارند.

با این اوصاف، مردم زمانی در این عرصه پیش قدم می‌شوند که پیش‌تر مسوولان شأن این مسیر را جدی گرفته باشند و برای رسیدن به هدف نهایی تلاش کنند!

در همین زمینه مسوولان اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب اخیراً در حرکتی قابل تأمل اقدام به انجام تغییرات در سقف سالن جلسات مجتمع ورزشی بناب و به عبارتی تغییر دکوراسیون این محل کرده‌اند و این در حالی است که سالن مورد بحث یکی از اماکن تازه تأسیس این مجموعه بوده و هنوز مدت زیادی از زمان احداث آن نمی‌گذرد و به همین خاطر نیز استفاده چندانی از آن صورت نگرفته است.

همچنین این اقدام در شرایطی که اکثریت هیأت‌ها و تیم‌های ورزشی این شهرستان به خاطر عدم وجود اعتبار و انباشت بدهی وضعیت مناسبی ندارند و برگزاری مسابقات ورزشی برای آنها میسر نیست، جای تعجب دارد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد این اقدام اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب در انجام تعمیرات سالنی که تجهیزات و منصوبات آن همه جدید بوده‌اند و باید تا سال‌های سال بعد از این بازدهی داشته باشند، با اصل اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

بنابراین، اگر کاستن از ریخت و پاش‌ها در نظام اداری مصداق بارز و عینی اقتصاد مقاومتی است، حال باید مسوولان ورزش و جوانان شهرستان و نیز مدیرکل جدید این سازمان باید به این پرسش افکار عمومی پاسخ دهند که «هزینه‌های بی‌مورد برای انجام تعمیرات و تغییر مدل سقف سالن جلسه مجتمع ورزشی بناب با چه توجیهی انجام می‌شود؟!»

از این رو از دستگاه‌های نظارتی و به‌ویژه فرماندار شهرستان بناب به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان انتظار می‌رود ضمن بازدید از این سالن مانع صرف هزینه‌های بی‌مورد و غیرضروری در این مجموعه و سایر دستگاه‌های دیگر شوند.