مختومه شدن پرونده مسکن مهر در بناب سال به سال تمدید می‌شود

به گزارش بناب نیوز، امین رفیعی در نشست شورای مسکن شهرستان بناب اظهار داشت: 3 هزار و 960 واحد مسکن مهر در بناب وجود دارد که 2 هزار و 687 واحد آن به‌صورت خودمالکی، 970 واحد در قالب تعاونی و 303 واحد نیز بصورت سه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه از 13 هزار و 300 واحد مسکن روستایی موجود در این شهرستان 50 درصد آن اکنون مقاوم سازی شده است؛ افزود: وضعیت این ساختمان‌ها از لحاظ کیفی نیز کاملاً قابل قبول است.

وی سپس از برنامه دولت برای بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در سطح کشور خبر داد و گفت: از یک هزار و 500 هکتار محدوده قانونی این شهرستان یک سوم آن را بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می‌دهد و سیاست دولت در سال آینده بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.

به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان بناب، بر اساس مصوبه دولت سال آینده همه ادارات دولتی ملزم هستند زمین‌های بلااستفاده خود را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند تا در بحث بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مورد استفاده قرار گیرند.

رفیعی با اشاره به تمدید سال به سال مختومه شدن پرونده مسکن مهر در شهرستان بناب خاطرنشان کرد: عدم نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن مهر، کم بودن آورده اعضاء، سپردن مسئولیت هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسکن مهر به افراد غیرتخصصی و ضعف هیأت مدیره باعث شده همچنان پرونده مسکن مهر در بناب مفتوح باشد.

وی اذعان کرد: فردی که در طول زندگی برای خود یک واحد ساختمانی نیز نساخته است، مسئولیت اجرای چنین پروژه عظیمی به این گونه افراد واگذار شده است.

فرماندار بناب در ادامه با اشاره به مشکل شرکت تعاونی 4427 مسکن مهر بناب تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه 280 واحدی از سال 1386 آغاز شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است.

رفیعی خواستار تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه شد.