عدم دعوت از خبرنگاران، محروم کردن مردم از نتایج تصمیمات است

به گزارش بناب نیوز، امروز این نشست که اولین جلسه فرمانداری در سال جدید بود، بدون دعوت از اصحاب رسانه برگزار شد که در نوع خود جالب و قابل توجه است.

بدون تردید توسعه و پیشرفت شهرستان بناب از دغدغه‌های اصلی مردم این شهرستان که شرح ویژگی‌های منحصر به‌فرد و خاص آن پیش از این در نوشتارها بسیار آمده است، بوده و به همین خاطر خبرهای مربوط به این حوزه همواره برای مردم مهم و قابل توجه است و مردم انتظار دارند مسوولان نتایج تصمیمات اتخاذ شده خود را در این گونه نشست‌ها و جلسات از طریق رسانه‌ها به افکار عمومی منتقل کنند تا آنها نیز در جریان کم و کیف این تصمیمات قرار بگیرند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان رسالت اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف اخبار اتفاقات، حوادث و جلسات مسوولان را برای مردم برعهده دارند، از این رو دعوت از خبرنگاران برای حضور در جلسات به معنای اهمیت قائل شدن مسوولان برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد تصمیمات اتخاذ شده است.

به عبارت دیگر، رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اطلاع‌رسانی از زمان به روی کار آمدن تاکنون آگاهی‌بخشی به جامعه به صورت شفاف و به موقع است اما در مواقعی همچنان شاهد نگاه بسته در حوزه اطلاع‌رسانی هستیم.

با توجه به اینکه آقای امین رفیعی، فرماندار شهرستان بناب در روزهای آخر سال گذشته به عنوان مقام ارشد اجرایی این شهرستان منصوب شدند و رابطه بسیار نزدیک و دوستانه‌ای با رسانه‌ها دارند و دوست دارند در اکثر جلساتی که با حضور وی برگزار می‌شود، رسانه‌ها حضور داشته باشند اما عدم دعوت از خبرنگاران برای این نشست مهم جای ابهام و سوال دارد!

همچنین، همان‌‌گونه که در متن دعوتنامه‌های مدعوین جلسه به عبارت «توسعه و پیشرفت» اشاره شده بود، امیدواریم محورهای این نشست نیز براساس توسعه و پیشرفت آینده شهرستان بناب بوده و نتایج مفید و اثرگذاری برای منطقه داشته باشد.

نکته پایانی اینکه، رسانه‌های شهرستان بناب بدون هیچ‌گونه چشمداشتی برای انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی برای اطلاع مردم شهرستان همواره آمادگی کامل داشته و هدف آنها تنها و تنها بازتاب نقطه نظارت مسوولان، تصمیمات جلسات و در نهایت دستاوردهای نظام به افکار عمومی است و اگر نقد و انتقادی نیز از مسوولان و دست‌اندرکاران امر شده است، در راستای اصلاح امور بوده و هدف دیگری در آن دخیل نبوده است.

نمود عینی این وظیفه ذاتی اصحاب رسانه، انتظار مردم از آنهاست، جایی که مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و نظام از رسانه‌ها انتظار دارند کم و کیف مباحث مطرح شده و نتایج تصمیماتی که در جلسات از سوی مسوولان به منظور توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و منطقه گرفته می‌شود، به اطلاع آنها برسد و به همین علت امیدواریم مسوولان امر خبرنگاران را نامحرم ندانسته و در جلساتی که به صورت علنی و به منظور اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات مردم  توسعه شهرستان برگزار می‌شود، خبرنگاران حضور داشته باشند.