کسر خدمت دانشجویان تحصیلات تکمیلی آذربایجان شرقی، فقط از طریق دانشگاه بناب

به گزارش بناب نیوز، سیروس نیک نام اظهار کرد: با نهایی شدن تفاهم نامه همکاری میان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه بناب و مرکز رشد و فناوری نخبگان صاعد رایان، امتیاز پروژه کسر خدمت برای اولین بار در کشور به دانشگاه بناب واگذار شده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه بناب تنها حامی مرکز رشد شهرستان بناب بوده و تمامی مسئولان باید توان خود را در حمایت از شرکت های فناور بسیج کنند.

وی گفت: در این مرکز حمایت‌‌های تسهیلاتی و مالی بدون بهره تا سقف 500 میلیون ریال و حمایت های کارگاهی و آزمایشگاهی از صاحبان طرح های فناور به عمل می آید.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد یکساله مرکز رشد شهرستان افزود: با وجود شش ماه فعالیت جهادی مرکز رشد بناب در نیمه دوم سال 96 بیش از تعهد یکساله مرکز، واحد فناور جذب و پذیرش شده است و این مرکز تنها مرکز رشد اقماری استان است که ریاست پارک علم و فناوری استان اختیار تشکیل شورای فناوری را به این مرکز تفویض داده است.

نیک نام با اشاره به پتانسیل های بناب از جمله دانشگاه‌های توانمند و شهرک صنعتی فعال گفت: شهرستان بناب شرایط بالقوه خوبی برای فعالیت و رشد شرکت های فناور و دانش بنیان دارد و تحریم ها فرصتی برای شرکت های دانش بنیان است.

وی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان را عدم ارتباط بین صنعتگران و دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: با ایجاد و فعال سازی واحد های تحقیق و توسعه، ارتباط صنعت و دانشگاه پایدارتر شده و دانشگاهیان می توانند صنایع را در اتقاء محصولاتشان یاری کنند.

وی با انتقاد از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کم توجهی به مرکز رشد بناب تاکید کرد: در یکسال گذشته تمام حمایت های لازم برای مرکز رشد واحدهای فناور تازه تاسیس شده شهرستان، فقط از جانب دانشگاه بناب انجام می‌شود و باید تمام ادارات، مساعدت و تقویت مرکز رشد بناب را برعهده بگیرند.

مسئول جذب و پذیرش مرکز رشد بناب افزود: فرماندار شهرستان بناب علاقه مند به حمایت از شرکت‌های فناور و درصدد ایجاد راهکارهای ارتباط موثر صنعت و دانشگاه است و در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان قول مساعدت های لازم را داده اند.

وی افزود: باید رسالت اصلی دولت ایجاد فضای مناسب کسب وکار نوآورانه و فناورانه باشد و شرکت های فناور را صرفا با حمایت اندک مالی رها نسازد.

نیک نام در پایان با اشاره به بیانــات رهبــر معظــم انقــلاب دربــاره اهمیــت خودکفایــی  و نیز حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: شرکت های فناور و دانش بنیان یکی از موثرترین راه های تولید پایدار مبتنی بر دانش روز است و برون رفت از تحریم ها با رشد این شرکت ها مسیر خواهد بود و صنایع بخش خصوصی باید حامی طرح های فناور باشند.