افزایش 120 درصدی صادرات از شهرستان بناب/ بناب نمایشگاه ندارد

به گزارش بناب نیوز، امین رفیعی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب اظهار داشت: با کمک مسئولان و بخش خصوصی شاهد ادامه این روند در سال 97 باشیم.

فرماندار بناب گفت: با وجود تنگناها و محدودیت‌های مالی سال گذشته در بحث تولید رکود نداشتیم و افزایش تولید، تثبیت و افزایش اشتغال را در سطح شهرستان شاهد بودیم.

وی افزود: در سال 96 از طریق گمرک شهرستان 77 هزار و 500 تن کالا به ارزش 6.5 میلیون دلار صادرات به خارج از کشور صورت گرفت که این رقم صادرات نسبت به سال قبل از آن 120 درصد افزایش داشته است.

فرماندار بناب تصریح کرد: در 20 روز اول امسال نیز شاهد ادامه همین روند صادرات کالا از شهرستان بناب هستیم و این نشانگر وضعیت تولید و اشتغال در شهرستان است.

رفیعی با بیان اینکه این صادرات همچنین نشانگر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای داخلی است.

به گفته وی، در سال گذشته 100 واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان برای دریافت تسهیلات به سایت بهین یاب معرفی شدند که 21 واحد موفق شدند تسهیلات دریافت کنند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: 12 واحد در بخش صنعت 152 میلیارد ریال و 3 واحد در بخش کشاورزی 52 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند.

رفیعی در ادامه با اشاره به خالی بودن محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در این شهرستان اذعان کرد: با توجه به بالا بودن ظرفیت شهرستان در تمام بخش‌ها ایجاد و راه‌اندازی محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در بناب ضروری بوده و بخش خصوصی آمادگی خود را برای راه‌اندازی آن اعلام کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب نیز در این جلسه با انتقاد از عدم اختصاص تسهیلات برای متقاضیان از محل مشاغل خانگی گفت: سال گذشته 220 نفر متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی از این ناحیه بودند که 54 نفر از آنها به بانک‌ها معرفی شدند اما نتوانستند تسهیلات را دریافت کنند.

بهنام رحیم‌زاده افزود: در این رابطه بانک‌ها ادعا می‌کنند که هیچ اسامی از آنها در سامانه ثبت نشده و قطعاً این کار زیرسئوال بردن عملکرد دولت است.

وی سپس با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی برای معیشت پایدار در برخی از روستاهای شهرستان تصریح کرد: برای توسعه مکان‌های گردشگری شناسایی اقامتگاه‌های بومی گردی برای توسعه گردشگری مورد تأکید سازمان میراث فرهنگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب از آمادگی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد رستوران سنتی در جاده بناب- مراغه و احداث مجتمع گردشگری خبر داد.

رحیم زاده تأکید کرد: در صورت تحقق این سرمایه‌گذاری شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری شهرستان خواهیم بود.