انتظار12ساله مردم بناب برای احداث ایستگاه راه آهن این شهرستان پایانی ندارد!

به گزارش بناب نیوز، با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بناب و نقش بی‌بدیل آن در روابط بازرگانی و داد و ستدهای منطقه‌ای، حمل و نقل ریلی نه تنها یکی از نیازهای اساسی شهرستان بناب است بلکه این نوع ارتباط ارزان، در دسترس و شبکه ریلی گسترده می‌تواند منشاء تحولی بنیادین در تقویت پایه‌های اقتصادی و اجتماعی این شهرستان صنعتی و تجاری باشد.

بر اساس این گزارش، در اهمیت نیاز این شهرستان به حمل و نقل ریلی نمی‌توان از کنار صادرات سالانه بیش از 70 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، صنعتی و خدماتی از این شهرستان به خارج از کشور به سادگی گذشت.

معطوف کردن درصدی از سفرهای برون شهری و بین استانی مردم شهرستان بناب به حمل و نقل ریلی نه تنها موجب کاهش تلفات جانی و مالی در تصادفات جاده‌ای می‌شود، از هدر رفت وقت و انرژی جلوگیری می‌کند، بلکه سفری راحت و ایمن پیشکش مردم عزیز منطقه می‌شود.

از طرفی با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر مواصلاتی استان‌های غربی کشور، عبور خط آهن از چند متری شهرک صنعتی بناب که ده‌ها کارخانه بزرگ تولید فولاد و آهن و واحدهای تولیدی مختلف در آن واقع شده‌اند همچنین نیروگاه حرارتی 750 مگاواتی سهند بناب در حاشیه این خط آهن ضرورت تسریع در احداث ایستگاه راه آهن بناب را بیش از پیش گوشزد کرده و توجیه‌پذیر می‌کند.

با این اوصاف، در دور اول سفرهای استانی دولت نهم به آذربایجان‌شرقی بود که احداث ایستگاه راه آهن بناب به عنوان یک طرح مهم و حیاتی در شهرستان بناب کلید خورد و مورد تصویب قرار گرفت. ولی انتظار حدود 12 ساله مردم بناب برای احداث ایستگاه راه آهن تا این زمان پایانی نداشته و با وجود آغاز طرح و انجام کارهای عمرانی اولیه متأسفانه این طرح راکد مانده است.

پروژه ایستگاه راه‌آهن بناب یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی برای توسعه شهرستان بناب است و بیش از آنکه شهروندان بنابی آثار مثبت احداث آن را لمس کنند، با توجه به تأثیرگذاری مستقیم و فزاینده‌ای که بر رشد صادرات این شهرستان خواهد داشت، دولتمردان خود آثار ارزشمند این طرح را لمس خواهند کرد.

پرواضح است، توسعه همه جانبه آذربایجان‌شرقی نیاز به خطوط ریلی، جاده‌ها و فرودگاه‌های بزرگ و مجهز دارد و به همین خاطر نیز انتظار می‌رود مسوولان استانی و شهرستانی با پیگیری‌های مستمر خود احداث ایستگاه راه آهن بناب را به عنوان یک مطالبه اصلی شهروندان بنابی در جریان سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی که خوشبختانه با رویداد«تبریز 2018» نیز مصادف شده است، جزو مصوبات اجرایی این سفر قرار دهند.

مردم شهرستان بناب نیز به جد خواستار به ثمر رسیدن این پروژه مهم و اساسی و در واقع وعده 12 ساله دولتمردان خود هستند.