نماز زمان تخصیص اعتبار فراموش می‌شود/ ستاد اقامه نماز بودجه‌ای ندارد

به گزارش بناب نیوز، ناصر بزازبنابی در شورای فرهنگی عمومی شهرستان بناب  اظهار داشت: ستاد اقامه نماز شهرستان بناب هیچ بودجه‌ای ندارد و صرفاً وظیفه هماهنگ‌کننده را دارد.

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار لازم برای ترویج نماز افزود: متأسفانه از جمله اموری که در زمان تخصیص اعتبار فراموش می‌شود، نماز است و این ستاد فاقد بودجه لازم است.

بزازبنابی با اشاره به اختصاص تشکیل 12 جلسه آموزش خانواده در مدارس یادآور شد: این ستاد به‌جای 12 جلسه 79 جلسه در سطح شهرستان تشکیل داده که چهار برابر میانگین استانی جلسات آموزش خانواده در بناب تشکیل شده است.

به گفته رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان بناب، تعداد 5 هزار و 740 نفر تحت پوشش کلاس‌های آموزش خانواده در بناب قرار گرفته‌اند.

بزازبنابی تأکید کرد: شهرستان بناب با برگزاری 109 مورد جلسات آموزش‌های ازدواج رتبه اول استان آذربایجان‌شرقی را در این بخش به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب نیز در ابتدای این جلسه با تأکید بر ضرورت تبیین شاخص‌های افزایش گرایش مردم به خرید کالاهای داخلی و نقش فرهنگ‌سازی در رونق تولید گفت: استفاده از تولیدات داخلی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: معظم‌له با این نامگذاری به دشمنان تأکید کردند که با وجود تحریم‌ها در داخل تولید و از محصولات داخلی استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت ایمان درونی در جامعه خاطرنشان ساخت: اگر واقعاً ایمان درونی در جامعه و کشور حاکم می‌شد کارها به این روال که شاهد هستیم، پیش نمی‌رفت.

امام جمعه شهرستان بناب در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر استفاده از برکات و فیوضات این ماه تأکید کرد.

جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد اقامه نماز شهرستان بناب در حالی برگزار شد که مسوولان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از کالای داخلی بر ضرورت حمایت مسوولان و مردم در این زمینه تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، افزایش گرایش مردم به خرید کالاهای داخلی، نقش فرهنگ‌سازی در رونق تولید، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تبلیغات برای حمایت از کالای ایرانی و انجام اقدامات زیربنایی برای تعمیق باورپذیری اعتماد به تولید داخلی از جمله موارد بحث در نخستین نشست از شورای فرهنگ عمومی بناب در سال‌جاری بود.