باستانی‌کاران بناب همچنان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان برای تکمیل سالن ورزش باستانی

به گزارش بناب نیوز، همزمان با شب میلاد باسعادت کریم اهل بیت(ع) مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از مسوولان، پیشکسوتان و ورزشکاران در زورخانه شهرداری بناب برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم که با استقبال گرم علاقه‌مندان به ورزش باستانی برگزار شد، ورزشکاران زورخانه‌ای پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید، پس از به جا آوردن آداب ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای وارد گود زورخانه شدند.

حرکات شنا رفتن، میل‌گردانی، پا زدن، چرخ زدن و سنگ گرفتن از جمله برنامه‌هایی بودند که باستانی‌کاران در گود زورخانه به نمایش گذاشتند.

با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان زیادی در سطح شهرستان هستند که علاقه زیادی به این رشته ورزشی دارند ولی به علت کمبود فضای مناسب و امکانات لازم شرایط لازم برای ثبت‌نام آنها مهیا نیست و باستانی‌کاران بنابی همچنان در انتظار تحقق وعده‌های مسوولان و دولتمردان لحظه شماری می‌کنند.

احداث سالن ورزش باستانی بناب در جریان دور دوم سفرهای ریاست جمهوری دولت دهم به تصویب رسید که از آن زمان تاکنون حدود هشت سال می‌گذرد اما مردم و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در بناب بعد از گذشت این همه سال همچنان چشم انتظار اقدام مسوولان برای تکمیل این سالن هستند.

ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای از دیرباز جزو علاقه‌مندی‌های مردم شهرستان بناب بوده، به طوری که بسیاری از پیشکسوتان این ورزش هم اکنون در میان ما نیستند و در جوار رحمت الهی سکنی گزیده‌اند و هم اکنون نیز علاقه‌مندان زیادی جلب این ورزش مردمی و پهلوانی هستند اما با این همه «زورخانه بناب درگود بی‌مهری مسوولان» قرار گرفته و جا دارد مسوولان امر به منظور توسعه این ورزش در شهرستان بناب که قهرمانان زیادی را تربیت و تحویل جامعه ورزشی داده و خواهد داد، با تکمیل سالن زورخانه شهرستان گام بلندی را بردارند.