بانکها روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی را با مشکل مواجه کرده اند

به گزارش بناب نیوز، فرماندار بناب از عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مصوب طرح های اشتغالزایی انتقاد کرد و گفت:برای اشتغالزایی جوانان بنابی  75  فقره تسهیلات در قالب طرح های مشاغل خانگی،اشتغال روستایی،فراگیر و نوسازی اصناف با اعتبار 137 میلیارد ریال در کمیته استانی به تصویب رسیده است که پرداخت این مبلغ توسط برخی از بانک ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.
امین رفیعی افزود:علاوه بر بانک ها که به بهانه های مختلف از پرداخت  تسهیلات خودداری می کنند ادارات شهرستان نیز در پیگیری پرونده های ارسالی به استان کوتاهی کرده که این موضوع نیز ایجاد اشتغال را با مشکل مواجه می سازد.
وی آخرین فرصت برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی را آخر تیر ماه سال جاری اعلام کرد و افزود:با توجه به اینکه میزان تسهیلات اشتغالزایی شناور بوده و برش شهرستانی ندارند لذا باید بانک های عامل در رفع نواقص موجود اقدام تا مهلت قانونی پرداخت وام به متقاضیان منقضی نشود.
فرماندار بناب همچنین بر استفاده درست از تسهیلات پرداختی تاکید کرد و افزود: این وام ها باید در محل مصوب هزینه شود و کسانی که بخواهند در غیر از محل اصلی از این وام ها استفاده کنند مجبورند کل وام را عودت دهند.