قطع مکرر برق و کلافه شدن مردم بناب در گرمای 42 درجه بالای صفر

به گزارش بناب نیوز و به نقل از مهر، چند روزی که از آغاز فصل تابستان می گذرد، گرمای شدید در روزهای اخیر به اوج خود یعنی ۴۲ درجه بالای صفر رسیده است و علیرغم اینکه گرمای بی سابقه مردم را کلافه کرده، خاموشی های مداوم و قطعی های مکرر برق آن هم در ساعات اوج گرما بر شدت آن افزوده است.

قطعی های برق علاوه بر اینکه تحمل گرمای تابستان را برای شهروندان بنابی طاقت فرسا کرده و بسیاری از افراد خردسال و کهنسال را بخاطر گرمازدگی راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی نموده، نوسانات برق موجب شده تا آن ها نگران خرابی لوازم برقی خانگی آن هم در این آشفته بازار گرانی باشند و البته این نگرانی مردم نیز کاملاً منطقی به نظر می رسد.

به دنبال افزایش قطعی برق در مناطق مختلف شهری و روستایی جمع زیادی از شهروندان و نانوایان شهرستان با مراجعه به دفتر خبرگزاری مهر در شهرستان بناب ضمن انتقاد از طولانی شدن زمان خاموشی ها و عدم اطلاع رسامی دقیق و شفاف مسئولان امور برق شهرستان خواستار کاهش زمان قطعی برق و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص شدند.

از طرفی دیگر با وجود موضوع مطرح شده از سوی مسئولان امور برق شهرستان مبنی بر اعلام زمان قطعی، این اطلاع رسانی درسطح گسترده اتفاق نیفتاده و مسئولان امور برق تنها به ارائه زمان قطعی برق در برخی سایت ها اکتفا کرده اند و این در حالی است که باید اطلاع رسانی با توجه به وضعیت گرمای هوا در این روزها در سطح بسیار گسترده و با استفاده از ظرفیت همه رسانه ها صورت گیرد.

همچنین انتظار می رود قطعی ها بر اساس جدول اعلام شده از سوی مسئولان ذیربط صورت پذیرد که در این مورد نیز طی روزهای اخیر قطعی های صورت گرفته بر اساس جدول اعلامی نبوده و مدت زمان قطعی ها نیز افزایش یافته است.

جمعی از شهروندان نیز طی تماس هایی با خبرنگار مهر اظهار می دارند که به جهت عدم پاسخ دهی تلفن های خرابی برق شهرستان مجبور می شویم با دست کشیدن از کار و زندگی حضوری به امور برق مراجعه و از زمان قطعی برق مطلع می شویم.

شهروندان بنابی قسمتی از قطعی های برق شهرستان را ناشی از ضعف مسئولان امور برق دانسته و عدم مدیریت صحیح را از جمله دلایل نابسامانی ها در قطعی برق می دانند که امیدواریم مسئولان برق منطقه ای استان با نظارت دقیق در خصوص جدول بندی قطعی برق این شهرستان تجدیدنظر کنند. چرا که این شهرستان یک شهرستان اقتصادی است و درکنار فعالیت چندین واحد بزرگ صنعتی، چندین واحد مرغداری، پرورش ماهی و ... فعالیت دارند که با قطعی بدون اطلاع برق مشکلات زیادی برای این واحدها بوجود می آید.