بناب قابلیت تبدیل شدن به قطب آموزش عالی شمالغرب کشور را دارد

به گزارش بناب نیوز، ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب حوزه آموزش عالی در شهرستان بناب، اظهار کرد: وضعیت آموزش عالی در این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی است به طوری‌که این شهرستان دارای دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی است که هر یک از این دانشگاه‌ها حداقل دارای سه هزار دانشجو هستند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار مجموع دانشجوهای شهرستان بناب بیش از 12 هزار نفر است، اضافه کرد: با توجه به وسعت و وجود امکانات و تجهیزات در شهرستان بناب این شهرستان قابلیت جذب تعداد دانشجوی بیشتر نیز دارد و می‌‎تواند در کنار تبریز قطب آموزش عالی شمالغرب کشور باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان مهندسی کشور از دانشگاه فنی مهندسی فارغ التحصیل شده‎اند، اظهار کرد: با توجه به بهره‌مندی شهرستان از اساتید مجرب و وجود امکانات مناسب در استان، دوره تحصیلی دکتری نیز برای دانشجویان در شهرستان بناب وجود دارد و دانشجویان دکتری می‌‎توانند از این ظرفیت مناسب بهره ببرند.

اعزازی ملکی افزود: در کنار بهره مندی از این فضای دانشگاهی بناب از مدرسه علوم دینی و حوزه علمیه بسیار خوبی نیز بهره می‌برد و سالانه تعداد زیادی طلبه در این شهرستان مشغول تحصیل و تهذیب می‎شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جمعیت بناب 135 هزار نفر است، اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از 12 هزار دانشجو در این شهرستان این شهر، شهری دانشگاهی لقب دارد و در حوزه آموزش عالی حرف برای گفتن دارد.