آفای ربیعی! انتظارات جامعه کارگری بناب محقق نشد/ «من وزیر بیکاران هستم»

به گزارش بناب نیوز، شاید روزی که دکتر علی ربیعی از سوی رئیس دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، همه به خصوص قشر کارگری خوشحال بودند، به خاطر اینکه ایشان فردی برخاسته از بطن جامعه کارگری بوده و سال‌هاست که عضو ارشد تشکیلات خانه کارگر است، دیدگاه‌ها و دغدغه‌هایش در باب حقوق کارگران واقعی است و شاید هم رئیس دولت به خاطر همین موضوعات، ایشان را بر این مسند نشاند.

در هیاهوی این انتخاب و انتصاب، انتظارات جامعه کارگری این بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که فردی مثل ربیعی است، ضمن پیگیری مطالبات قانونی این قشر زحمتکش در راستای صیانت از امنیت شغلی کارگران و قانون کار تلاش کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدت 2 روز مهمان مردم خونگرم آذربایجان شرقی بود و شهرستان بناب نیز توفیق داشت تا از مقام عالی این وزارتخانه و تنی چند از معاونان و مدیران آن میزبانی کند، هر چند که این حضور زمانش بسیار محدود بود!

اما همانطوری که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان میانه اظهار کردند«من در کنار وزیر کار وزیر بیکاران هم هستم»؛ کوچک ترین انتظار این بود که جناب دکتر ربیعی در کنار این اظهارات متواضعانه در مقام عمل نیز به این موضوع پرداخت می‌کردند.

جناب آقای وزیر! همانگونه که مسوولان شهرستان بناب در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز مطرح کردند، حدود 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان بناب فعالیت می‌کنند که تعداد زیادی از این واحدها حال و روز خوشی ندارند و تعدادی از آنها نیز با کم‌ترین ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.

همچنین کارگران شاغل در این واحدها به جای آنکه تمام نیروی خود را معطوف به کار و تلاش کنند، همواره نگران تعطیلی واحدهای خود هستند و در چنین شرایطی جامعه کارگری شهرستان انتظار داشتند که وزیر کارگران در جریان سفر به این شهرستان حداقل به نمایندگی در برخی از این واحدها حضور یافته و مسائل و مشکلات واحدها و مصائب و دغدغه‌های کارگران را مورد بررسی قرار می‌دادند.

این در حالی است که استاندارآذربایجان‌شرقی نیز که به عنوان نماینده عالی دولت در استان، دکتر ربیعی را در این سفر همراهی می‌کردند، می‌توانستند مشکلات کارگری را از نزدیک لمس کرده و بر مشکلات و دغدغه‌های مدیران واحدهای صنعتی اشراف داشته باشند.

با همه این‌ها و اعتقاد به اینکه شخص وزیر به مشکلات این بخش کاملاً واقف بوده و آگاه هستند، اما با حضور 45 دقیقه‌ای در شورای اداری شهرستان، مشکلات جامعه کارگری حل نمی‌شود و انتظار می‌رفت حداقل نمایندگانی از این قشر و واحدهای تولیدی و صنعتی که در جلسه شورای اداری حضور داشتند، به نمایندگی مشکلات را مطرح می‌کردند.

هر چند نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در حالت کلی به بخشی از این مشکلات از جمله مشکل بیمه کارگری اشاراتی داشت.

جناب وزیر! قطعاً وزارتخانه بسیار مهم و پرمشغله‌ای را انتخاب کرده‌اید و با توجه به گستردگی حوزه‌های مأموریتی، سرتان بسیار شلوغ است اما کارگران این قشر زحمتکش جامعه از شما انتظار دارند به عنوان مسوول اصلی و متولی اول کارگران، پاسخگوی مشکلات و مطالبات قانونی آنها باشید.

و در آخر، جناب آقای وزیر! از هر چه بگذریم، سخن رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و مشکلات کارگری خوش‌تر است!