کمیسیون آموزش مجلس تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور را بررسی می‌کند

به گزارش بناب نیوز و به نقل از تسنیم، ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به موضوع تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی در کنکور، اظهار داشت: این موضوع سال‌ها است که مورد بررسی و بحث قرار گرفته و کم‌کم در حال رسیدن به نتیجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با اجرای این طرح هدف بر این است که کنکور به مرور زمان جمع‌آوری شده و ورود به دانشگاه‌ها صرفاً از طریق سوابق تحصیلی صورت گیرد خاطرنشان کرد: تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی در اصل مقدمه‌ای برای این موضوع است که سال‌ها در دستور کار قرار داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با اجرای این طرح طبیعی است که احساس شود برای عده‌ای کار سخت‌تر و برای عده‌ای ورود به دانشگاه بسیار آسان‌تر خواهد بود و یا شاید عده‌ای که قبلا دوره متوسطه خود را گذرانده‌اند حقشان ضایع شود، ولی یقینا با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی متفاوت برای افراد، سعی خواهد شد حقی از کسی ضایع نشود.

وی تاکید کرد: شاید حذف کنکور برای عده‌ای مشکلاتی ایجاد کند، ولی برای هر تغییر و طرحی که در راستای بهینه‌سازی و تغییر شاخص‌ها صورت می‌گیرد طبیعتا تبعاتی نیز خواهد داشت که متاسفانه برای عده‌ای مشکلاتی به وجود خواهد آمد ولی باز هم تکرار می‌کنم که ما سعی خود را انجام خواهیم داد تا با اطلاعات به دست آمده و طرح آن‌ها در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات راه‌حلی برای این مشکلات نیز پیدا کنیم که حقی از افراد ضایع نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: در جلسه‌ای که در طول هفته جاری برگزار خواهد شد، اعتراضات دانش‌آموزان و داوطلبان دانشگاه‌ها نیز در این باره، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.