ماجرای تخریب دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب چه بود؟/ پیگیری قانون‌شکنی‌های وزارت علوم از سوی اتحادیه

به گزارش بناب نیوز و به نقل از خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های اسلامی دانشجویان اصلی‌ترین شاخه فعالیت‌های دانشجویی به شمار می‌آیند؛ بویژه همزمان با اوج‌گیری نهضت انقلاب اسلامی و پس از پیروزی آن، نقش این تشکل ها بیشتر شده و بار اصلی فعالیت‌های علنی دانشجویی را بر دوش می کشند.
در هفته‌های اخیر برخی با سوء استفاده از سکوت فضای دانشگاه بناب و عدم حضور دانشجویان در تعطیلات تابستانی، دست به اقدامی زدند که موجب اعتراض دانشجویان شد.
ماجرا از انتقال یکی از دفاتر دانشگاه به بخش امور فرهنگی شروع شد؛ در جریان این امور، معاونت فرهنگی و مجموعه مورد نظر اقدام به تخریب دفاتر کانون هلال احمر و جامعه اسلامی دانشجویان کرد تا بتواند دفتر جدیدی احداث کند.

مبین فریدی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب، درباره تخریب دفتر این تشکل می گوید: تا دو هفته پیش دفتری به‌صورت مشترک در اختیار جامعه اسلامی و کانون هلال احمر دانشگاه قرار داشت که حدود یک سوم دفتر در اختیار کانون هلال احمر و دو سوم آن در اختیار جامعه اسلامی بود؛ که متأسفانه با دستور مسئولان دانشگاه، پارتیشن بین اتاق تخریب شد و در اثر این اتفاق، کمد‌ها شکسته و اسناد مدارک گم شده است.
فریدی با اشاره به اینکه ظاهراً کارمند جدیدی به‌عنوان کارشناس فرهنگی استخدام شده و قرار است بخشی از اتاق به او تعلق بگیرد، می افزاید: درحال حاضر کانون هلال احمر با تصمیم اجباری مسئولان از دفتر خارج شده و بخشی از اتاق به کارمند جدید تعلق گرفته است.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بناب ادامه می دهد: رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه برای این اتفاق پاسخی مناسب ندادند و پیش از این نیز درخصوص برخی مسائل مانند واگذاری غیرقانونی سلف‌سرویس، استخدام کارمند بدون گزینش مواضعی اتخاذ کرد که در تصمیم تخریب دفتر، بی‌تاثیر نبوده است.

احسان یزدانی، دبیر کانون هلال احمر دانشگاه بناب در خصوص این موضوع می‌گوید: دفتر ما با جامعه اسلامی دانشجویان پارتیشن‌بندی شده بود که حدود یک سوم دفتر در اختیار کانون هلال احمر و دو سوم آن در اختیار جامعه اسلامی بود. از سوی معاونت فرهنگی به ما گفتند که می خواهیم دفتر را تخریب کنیم؛ بدون اینکه دفتری برای ما در نظر بگیرند و کتبی ابلاغ کنند. حتی فرصت برداشتن وسایل را نیز به ما ندادند و آمدند پارتیشن را تخریب کردند؛ به طوری که اموال، اسناد و مدارک دفتر جامعه اسلامی دانشجویان نابود شده و همچنین درب کانون هلال الحمر از جا کنده شده است.
یزدانی می‌افزاید: کانون هلال احمر دانشگاه در حال حاضر مکانی ندارد و قرار است در آینده به ساختمان جدید نقل مکان کنیم؛ اما مشکل اینجاست که تازه پی ریز این ساختمان انجام شده و تا اتمام ساختمان زمان زیادی مانده است.

محرم حاجی زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه بناب نیز در مورد تخریب دفتر جامعه اسلامی و کانون هلال احمر می‌گوید: ما برای جامعه اسلامی دانشجویان و کانون هلال احمر دفتری در نظر گرفته بودیم که به سه قسمت تقسیم شده بود. یک قسمت برای کانون هلال احمر، جامعه اسلامی واحد برادران و واحد خواهران.
حاجی زاده می‌افزاید: چند وقت پیش جامعه اسلامی دانشجویان گفتند که می‌خواهند دفتر واحد بردران و خواهران یکی شود که قرار شد یک روز واحد خواهران باشند و یک روز برداران فعالیت کنند و ما هم با این موضوع موافقت کردیم. طی صحبت‌هایی که با دبیر جامعه اسلامی داشتیم، قرار شد اتاقی به کانون هلال احمر بدهیم و این اتاق را برای کارشناس فرهنگی و جامعه اسلامی تعمیر کنیم.
مدیر فرهنگی دانشگاه بناب ادامه می دهد: در بیست روز پیش به جامعه اسلامی گفتم این وسایل را جابه جا کنید تا ما بتوانیم تعمیرات را شروع کنیم؛  اما آن‌ها معتقدند که یک سری مدارک گم شده است؛ در صورتی که ما کاری به مدارک نداشتیم. دانشگاه بناب کمبود جا و مکان دارد و در حال حاضر اتاق هیات علمی چند نفره است.