حادثه تروریستی اهواز باعث وحدت مردمی شد

به گزارش بناب نیوز و به نقل از مهر، سردار عابدین خرمدر آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام بناب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این وصیت و خواسته این شهداست که خواستند گمنام باشند.

با تأکید بر اینکه بالاترین هدف و مرتبه نهضت عاشورا ایثار و فداکاری بود؛ تصریح کرد: نیت و عمل شهدا یکی بوده و هست و آنها صرفاً برای تقرب به پروردگار از جان خود به عنوان باارزش ترین سرمایه یک انسان گذشتند.

وی افزود: خون های ریخته شده در ۸ سال دفاع مقدس موجب رسوا شدن دشمنان انقلاب و رسوا شدن دشمنان پیامبر اکرم(ص) شده است.

یادگار ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدا در راه دفاع از انقلاب و دفاع از دین خدا وارد جنگ نابرابر شدند و در این راه بدون هرگونه چشمداشتی از جان خود گذشتند و برخی از این شهدا در کوهستان ها و بیابان ها مفقودالاثر شدند که این عمل رابطه و هدف نزدیک شهدای دفاع مقدس با شهدای واقعه عاشورا را تداعی می کند.

سردار خرم همچنین با بیان اینکه شهدا در هر کشوری دارای ارزش و منزلت خاصی هستند؛ اذعان کرد: در تمامی شهرهای کشور شاهد حضور قبور شهدا هستیم که باید ضمن احترام به این اماکن برنامه های متنوع فرهنگی نیز در راستای ترویج درس ایثار و شهادت برای نسلهای جوان در این مکان ها برگزار شود.

وی سپس به حرکت مذبوحانه تروریست های تکفیری در رژه نیروهای مسلح در اهواز اشاره کرد و افزود: حرکت مذبوحانه تروریست ها در رژه اهواز موجب اتحاد و یکپارچی ملت شد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن پاسخ خود را در میدان عمل از فرزندان ملت دریافت خواهد کرد؛ گفت: ما نه تنها احساس ضعف نداریم بلکه این حرکت مذبوحانه موجب اتحاد ملت و به هم پیوسته تر شدن صفوف یکپارچه خواهد شد.

این گزارش می افزاید، فرماندار بناب نیز در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت بخاطر شهادت چند نفر از هموطنان در حمله تروریستی روز گذشته در اهواز گفت: از آنجایی که دشمنان نظام توانایی رویارویی با ملت ایران را ندارند با انجام حرکات تروریستی سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، در حالی که اینگونه اقدامات مردم ایران را در برابر تمامی توطئه های دشمنان یکپارچه می کند.

امین رفیعی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شهرداران فعلی و قبلی و همچنین اعضای شورای اسلامی فعلی و گذشته شهر بناب بخاطر اهتمام در تکمیل این یادمان شهدای گمنام اظهار کرد: با تکمیل این مکان، این محل به قطب فرهنگی تبدیل شده و شاهد برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و مذهبی در این محل هستیم.