دانشگاهیان چالش های جامعه را از پیش رو بردارند

به گزارش بناب نیوز و به نقل از فارس، سیدرضا مجیدی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه بناب با بیان اینکه انتظار از دانشگاه و دانشگاهیان این است که چالش‌های موجود جامعه را از پیش رو بردارند، ضرورت تحول در نظام آموزش عالی کشور در جهت افزایش کیفیت آموزش و تولیدات علمی و پژوهشی را یادآور شد و مهم ترین مؤلفه مورد نیاز برای این تحول را مشارکت همه دانشگاهیان در فرآیند برنامه ریزی و اداره دانشگاه ها دانست.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه آفت های اجتماعی جامعه را دانشگاه ها باید حل کنند؛ افزود: در شرایطی که دریاچه ارومیه یک فرصت برای منطقه بود، الان به یک تهدید تبدیل شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه شهرستان بناب جزو قطب های صنعتی و کشاورزی منطقه است؛ تصریح کرد: دانشگاه بناب با پتانسیل‌های بالای خود می تواند در پیشرفت و توسعه همه جانبه منطقه گام بردارد و از مسئولان شهرستان و دانشگاه انتظار می‌رود در راستای رشته‌های مورد نیاز منطقه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: همدلی، همفکری، اعتماد و احترام متقابل دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه به یکدیگر و توجه مدیران به نقدهای منصفانه از دیگر عوامل مهم و مؤثر در توسعه مطلوب دانشگاه هاست.

فرماندار بناب نیز در این آیین وجود دانشگاه بناب را یک ظرفیت ارزشمند خواند و گفت: هم اکنون 2 هزار و 700 دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

امین رفیعی با بیان اینکه دانشگاه بناب به یک قطب علمی در منطقه تبدیل شده است، آمادگی فرمانداری و شورای اداری شهرستان را برای همکاری های همه جانبه در راستای پیشرفت و توسعه این دانشگاه اعلام کرد:

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد 18 ماهه دکتر کریم عباسیان در سمت سرپرستی دانشگاه بناب، برای دکتر حسین پیری رئیس جدید این دانشگاه نیز آرزوی موفقیت کرد.

رفیعی همچنین از رئیس جدید دانشگاه بناب خواست همواره در طول مدیریت خود در این دانشگاه مشورت و استفاده از کلیه تفکرات و گرایشات موجود در دانشگاه و شهرستان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

بنابراین گزارش، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بناب نیز در آیین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه بناب با بیان اینکه دانشگاه نیاز به آرامش، اتحاد و همدلی دارد؛ اظهار کرد: دانشگاه بناب در شرایط فعلی بیش از پیش به اتحاد و همدلی نیاز دارد.

حجت الاسلام عیسی رنجبر با اشاره به اینکه اعضای هیأت علمی، کارکنان دانشگاه و دانشجویان جزو ذخایر نظام هستند؛ افزود: دانشگاه باید به سمت رشد، بالندگی و انقلابی بودن حرکت کند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر کریم عباسیان سرپرست سابق دانشگاه بناب و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید تأکید کرد: در دانشگاه ها بدی مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری جاری و ساری شود.

این گزارش می افزاید، در این آیین دکتر کریم عباسیان سرپرست سابق دانشگاه بناب نیز گزارشی از عملکرد 18 ماهه خود در بخش های مختلف را بیان کرد.

وی گفت: جذب 35 عضو هیأت علمی جدید از جمله اقدامات صورت گرفته در 18 ماه گذشته در دانشگاه بناب بود که باعث ارتقای این دانشگاه شد.

سرپرست جدید دانشگاه بناب نیز در این آیین طی سخنانی اذعان کرد: فضای فیزیکی موجود پاسخگوی هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه بناب نیست و دانشگاه مجبور است برای تأمین نیازهای فیزیکی از امکانات سایر دانشگاه های شهرستان استفاده کند.

دکتر حسین پیری اظهار امیدواری کرد با تلاش کارکنان و اساتید دانشگاه، مجموعه خیران و حمایت های مسئولان در آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی دانشگاه بناب باشیم.

این گزارش حاکی است، در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات 18 ماهه دکتر کریم عباسیان، دکتر حسین پیری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بناب منصوب و معرفی شد و حکم سرپرستی وی که با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، توسط نماینده وزیر و رئیس دانشگاه تبریز به دکتر پیری اعطاء شد.

گفتنی است، دکتر حسین پیری متولد 1358 دانش آموخته کارشناسی ریاضی محض، کارشناسی ارشد و دکترای آنالیز ریاضی از دانشگاه تبریز است.

سرپرست جدید دانشگاه بناب طی سال های 90 تا 94 به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه بناب انتخاب و دبیری علمی و اجرایی چندین کنفرانس داخلی و بین المللی را بر عهده داشته است.

همچنین از سوابق اجرایی دکتر پیری می توان به مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه بناب، معاونت اداری و مالی و نیز ریاست دبیرخانه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه اشاره کرد.

وی در هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی و شورای دانشگاه بناب نیز عضویت داشته است.