حذف کد و نام مجتمع عالی سلامت بناب از دفترچه کنکور!

به گزارش بناب نیوز و به نقل از فارس،  19 اسفندماه سال 1393 بود که با تلاش و پیگیری‌های شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دویست و چهل و دومین جلسه این شورا با تأسیس و راه‌اندازی مجتمع عالی سلامت بناب موافقت شد.

همچنین در 19 بهمن‌ماه سال 1394 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مسوولان وقت شهرستان، مجتمع عالی سلامت بناب فعالیت آموزشی خود را با جذب 20 دانشجو در رشته بهداشت دهان از نیمسال دوم سال تحصیلی 95-94 آغاز کرد و در ادامه نیز این مجموعه دانشگاهی فعالیت خود را با افزایش رشته‌های آن به سه رشته توسعه داد.

با این حال و پس از سه سال فعالیت آموزشی، اخیراً از گوشه و کنار زمزمه‌هایی در خصوص برچیده شدن مجتمع عالی سلامت بناب به گوش می‌رسد که مسوولان شهرستان باید برای حفظ و نگهداری آن اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که توسعه علمی در هر شهرستانی نیازمند وجود بستری مناسب در آن منطقه است و وجود مراکزی علمی همچون مجتمع عالی سلامت به عنوان زیربنای توسعه در سایر بخش‌ها محسوب می‌شود و در این زمینه تقویت تفکر خلاق می‌تواند از طریق تولید ایده‌های مناسب چرخ تولید علم را به حرکت درآورد.

بنابراین ایجاد و راه‌اندازی مجتمع عالی سلامت در بناب که به عنوان یکی از زیرشاخه‌های دانشگاه علوم پزشکی است موجب خوشحالی اهالی این شهرستان شد و روزنه امید در دل مردم شهرستان به وجود آمد که با استفاده از امکانات و ظرفیت شهرستان شاهد توسعه کمی و کیفی این مجتمع باشیم و با وجود اینکه طی سال‌های اخیر به همت مسوولان شهرستان تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم توسعه این مجتمع انجام داده و هزینه کرده‌اند ولی امسال شاهد برچیده شدن این مجتمع در بناب هستیم.

با توجه به اینکه وجود مراکز آموزشی در این شهرستان علاوه بر رونق اقتصادی و فرهنگی موجب شکوفا شدن استعدادهای نهفته در جوانان این شهرستان نیز می شود و در شرایطی که این شهرستان دارای دانشگاه‌های متعدد دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، علمی، کاربردی شهرداری، آب، برق، واحد سما و حوزه علمیه از جمله مراکز آموزشی این شهرستان هستند و با توجه به توانایی و قابلیت‌های شهرستان آنچه بیش از همه آنها برای این شهرستان مورد نیاز است، حمایت و ارتقاء مجتمع آموزش سلامت همراه با توسعه آن است نه تعطیلی و برچیده شدن آن!

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در این ارتباط گفت: فعلاً این مجتمع با 35 دانشجو در سه رشته تحصیلی در مقطع کاردانی مشغول فعالیت است ولی امسال دانشجویی به این مجتمع داده نشده است.

هوشنگ شریفی گفت: در تلاشیم با پیگیری‌های مسوولان شهرستان و استان همچنان در تثبیت این مجتمع قدم برداریم.

رئیس مجتمع عالی سلامت بناب از حذف نام این مجتمع از دفترچه کنکور سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون 35 دانشجو در سه رشته مقطع کاردانی این مجتمع مشغول تحصیل هستند.

روزبه عبدالجباری افزود: دانشجو بر اساس نیاز سیستم در این مجموعه پذیرفته می‌شود ولی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش رشته‌های تحصیلی شاهد عدم جذب دانشجو در این مجموعه هستیم.

وی از پیگیری مسوولان شهرستان برای جلوگیری از عدم تعطیلی این مجتمع خبرداد و اذعان کرد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجو و توسعه این مجموعه در سطح شهرستان فراهم شده است و در تلاش بودیم که با افزایش رشته تحصیلی برای ارتقای مجتمع به آموزشکده قدم برداریم.

فرماندار بناب نیز در این زمینه اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مذاکراتی که با صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز داشتیم، ایشان اظهار کردند پذیرش دانشجو در این مجتمع‌ها بر اساس تأمین نیروهای مورد نیاز دانشگاه به افراد متخصص بوده ولی به دلیل عدم نیاز و عدم امکان جذب نیروی جدید مجبور به جمع‌آوری این مجتمع‌ها در تمام شهرهای استان هستیم.

امین رفیعی افزود: به دلیل عدم امکان جذب نیروهای فارغ‌التحصیل این مؤسسات توسط دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی از جذب دانشجو در این مجتمع‌ها صرف‌نظر شده است.

فرماندار بناب در عین حال تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در سال‌های آتی مجدداً نسبت به جذب و پذیرش دانشجو در این مجتمع سلامت اقدام کنیم.

نگارنده: جاوید بنابیان