جریان مقدس انقلاب را به مطامع سیاسی آلوده نکنیم

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه عاشورا در هر روزگار با یک چهره و یک شکل ظاهر شده است؛ اظهار داشت: آن روز در میدان کربلا حمله و جنگ با شمشیر بود و بدون پیچیدگی نظامی کنونی ولی امروز مسئله خیلی پیچیده‌تر است.

وی تصریح کرد: هجوم فکری، سیاسی، اقتصادی و نرم‌افزاری است، از هر طرف هویت و اصالت ملت‌ها در محاصره و هدف قرار گرفته است.

خطیب جمعه شهرستان بناب تأکید کرد: قطعاً  حمله و هجوم از طریق فضای مجازی و غیرمجازی برای بعد معنوی جوانان خطرناک‌تر از میدان کربلاست.

باقری‌بنابی اذعان کرد: در چنین اوضاع و شرایط زندگی برای مردم خصوصاً قشر جوان فوق‌العاده خطرناک است و جوان‌هایی که امروز در برابر این هجمه سنگین و ابزار فریبنده رهایی یافته و دنبال معنویت و ولایت حرکت می‌کنند، ارزش بالایی دارند.

وی با تأکید بر اینکه به انقلاب و امام راحل بدهکاریم، یادآور شد: چقدر مدیون خون شهدا هستیم و این انقلاب بدون شک عاشورایی است و از عاشورا متولد شده است و متعاقباً امروز در هر کجای زمین شیعه وجود دارد، مستقیم و غیرمستقیم به انقلاب اسلامی تکیه کرده‌اند و از عاشورا بهره‌مند می‌شوند و شیعیان دنیا از انقلاب ما الگو، قوت و نیرو می‌گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اذعان به اینکه همه ما مدیون این انقلاب هستیم؛ افزود: ای شهید داده‌ها، ای رزمندگان، مسوولان مؤمن، متعهد و آحاد مردم دیندار نگذاریم این جریان مقدس انقلاب به مطامع سیاسی، زد و بندهای مادی‌‌‌گرایی، باند و جناج آلوده شود.

باقری‌بنابی یادآور شد: مؤمنان باهم برادرند و از یک پیکرند، شاید سلایق سیاسی متفاوت داشته باشند، ولی همه ما عاشورایی،همه ما 22 بهمنی و روز قدسی هستیم.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تذکری نیز به مسوولان و شهروندان این شهرستان داد و خاطرنشان کرد: بناب یک شهرستان مذهبی، مکتبی و سنتی است و هر فرهنگی که وارد این شهرستان می‌شود، باید از فرهنگ حاکم بر این شهرستان متأثر شده باشد و از فرهنگ اصیل آن که  همانا عفت، حجاب و فرهنگ غنی مردم این شهرستان الگو گرفته و با خود به سوغات ببرند.

باقری‌بنابی اظهار کرد: اصناف و کسبه نیز برای حفاظت و ترویج فرهنگ شهرستان در معاملات خود حریم و حرمت قائل شده و آداب و شئونات دینی این شهر را به آنها انتقال دهند و قطعاً این نوع اقدامات و حرکات در بین آنها اعتماد به وجود می‌آورد.

وی افزود: در شرایطی که بناب شهر کباب و دوچرخه است و در کنار این ظرفیت‌ها شهری مذهبی است و شهری است که در حفظ عرق دینی و غیرت دینی همچنین حفظ ناموس زبانزد است ولی مردم، وقتی می‌خواهند به شهر نمره بدهند، به خاطر کباب و دوچرخه آن نیست، شهری که دارای علمای وارسته و شهری که مدافعان حرم در دامن آن پرورش یافته و اجتماعات باشکوه در آن برگزار می‌شود، نمره را به آن می‌دهند.

خطیب جمعه بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان تصریح کرد: بنا نیست آنهایی که از بیرون به این شهر می‌آیند فرهنگ ما را به خطر بیندازند، بلکه ما باید در آنها تأثیرگذار باشیم. 

این گزارش حاکی است، در بین الصلاتین لوح تقدیری که از سوی امام جمعه و مدیریت حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب تهیه شده بود، به خاطر تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نیروهای انتظامی شهرستان در برقراری نظم و امنیت به‌ویژه در دهه اول ماه محرم، به فرمانده نیروی انتظامی بناب همچنین مسوول راهنمایی و رانندگی این شهرستان اهدا شد.