قوانین دست‌وپاگیر داخلی بیش از تحریم‌ها کمر تولید کنندگان را شکسته است

به گزارش بناب نیوز به نقل از تسنیم، امین رفیعی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با اشاره به ایجاد موانع در تولید در برخی مقاطع، اظهار داشت: موانع دست و پاگیر برای واحد های تولیدی، صادراتی در داخل شهرستان باعث ایجاد مشکلات عمده و جدی برای این واحدهای تولیدی و صادراتی شده است.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های صورت گرفته بر اثر تحریم‌ها، طی سال جاری 106 هزار تن کالا از طریق گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده است.

فرماندار بناب، با تاکید بر اینکه نباید نهادها و بانک‌های مربوطه با ایجاد مشکلات و موانع برای واحدهای تولیدی و صادراتی، هم‌سو با تحریم‌ها کمر این واحدها را بشکنند، اذعان داشت: از مدیران نهادها و بانک‌ها درخواست دارم قوانین و مقررات در این زمینه را به صورت کامل مطالعه کرده و آشنایی کامل را داشته باشند تا با عدم آگاهی مانعی ایجاد نکنند.

وی ضمن تذکر به ادارات، بانک‌ها و نهادهای مسئول در راستای تولید و صادرات، تاکید کرد: اگر در موارد اشاره شده از سوی ادارات و نهادهای مسئول کم و کاستی دیده شود، برخورد جدی با مدیران این ادارات صورت خواهد گرفت.

رفیعی تصریح کرد: ایجاد موانع در بسیاری از مقاطع؛ پیروی نکردن از قوانین، عدم آشنایی با مقررات و هم‌سو شدن با تحریم‌ها است.

فرماندار بناب با بیان اینکه "ما در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم"، خاطرنشان کرد: به دلیل قوانین دست و پاگیر و محدودیت‌های ایجاد شده، آهنگ رشد صادرات شهرستان بناب کاهش یافته است.

وی با انتقاد و اخطار جدی به بانک‌های ارایه دهنده تسهیلات به روستاییان،گفت: اگر بانکی تا یک هفته اصلاحی در پرداخت‌ها نداشته باشد، شعبه آن بانک در این شهرستان بسته خواهد شد.

رفیعی اسکوئی در پایان خاطرنشان کرد: مقررات دست‌وپاگیر بانکی، مانع استفاده از وام‌های روستایی شده است.