بیستمین جشنواره ورزشی دانشگاه بناب به کار خود پایان داد

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایسنا، طاهر محمد زاده، در آیین اختتامیه جشنواره ورزشی در دانشگاه بناب اظهار کرد: بیستمین دوره این جشنواره با هدف گسترش و توسعه ورزش همگانی، ارتقای سطح آمادگی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی بیشتر و بهتر دانشجویان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره ورزشی برای دانشجویان پسر و دختر در 13 رشته‌ مختلف ورزشی از اول آذر ماه شروع شده بود که امروز با حضور رئیس و هیات رئیسه دانشگاه مراسم اختتامیه آنبرگزار شد.

محمدزاده گفت: جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه در رشته ورزشی شامل فریزبی، هفت سنگ، دارت، کوهنوردی، مچ اندازی، فوتسال، والیبال، مار پله، فوتبال دستی، طناب کشی، طناب زنی، شوت بسکتبال، تنیس روی میز، برگزار شد.که قطعا برگزاری این جشنواره ورزشی که همه ساله در پاییز برگزار می‌شود، در افزایش سطح آمادگی دانشجویان بسیار موثر خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان در این جشنواره ورزشی گفت: حدود یک هزاردانشجو در  این مسابقات حضور داشتند که یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر گرامیداشت روز دانشجو در این ایام یا دیگر مناسبت‌ها، افزایش میل و انگیزه دانشجویان به ورزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مسئول ورزش دانشگاه بناب افزود: قطعا ورزش می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده به آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باشد.

وی گفت: در این مسابقات ورزشی نفرات و تیم‌های برتر  شناسایی و برای اعزام آن‌ها به المپیاد ورزش‌های همگانی و قهرمانی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای نفرات و تیم‌های برتر این جشنواره، جوایزی ورزشی در نظر گرفته شده است، افزود: نفرات و تیم‌های برتر مسابقات مختلف ورزشی بن خرید دریافت می کنند.

محمد زاده به ورزش کارکنان دانشگاه نیز اشاره ای کرد و افزود: تلاش ما همیشه بر آن بوده است که از طریق فعالیت های ورزشی و رقابت های شورانگیز بتوانیم انگیزه و نشاط بیشتر کارکنان دانشگاه را افزایش دهیم.

وی افزود: با فراهم آوردن زمینه ورزش در بین کارکنان می توان به ایجاد فضای صمیمی و دوستانه بین کارمندان کمک کرد تا ساعاتی را کارکنان در فضای جدا از محیط اداری با یکدیگر سپری میکنند، ارتباطات عاطفی و ماندگاری بیشتری بین آن ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به ورزش یک کار بنیادی و زیر بنایی است، اظهار کرد: باید به این  باور برسیم هزینه هایی که برای ورزش صرف می شود نوعی سرمایه گذاری است که بازدهی آن به صورت مضاعف به سازمان برمی‌گردد. 

وی گفت: اگر تفکرمسئولان به بحث ورزش به صورت عمیق و ریشه ای باشد و سعی نمایند ورزش را در میان کارکنان و خانواده های آنان نهادینه کنند منجر به افزایش سلامت افراد و کاهش هزینه های درمانی خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی از احداث و آماده سازی سالن ورزشی در سایت جدید دانشگاه خبر داد، و افزود: با احداث سالن ورزشی و انتقال کلاسهای آموزشی و فوق برنامه به آن، فعالیتهای ورزشی دانشگاه با کیفیت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.