تحقق 23 درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بناب اظهار داشت: امسال برای اجرا و تکمیل 97 پروژه عمرانی شهرستان بناب 29 میلیارد و 608 میلیون تومان در قالب ردیف‌های مختلف اختصاص یافته بود که 6 ماه بعد از گذشت ابلاغ اعتبارات تاکنون 23 درصد اعتبارات تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سال‌جاری اعتبارات خوبی به طرح‌های عمرانی شهرستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه به علت وجود نوسانات در نرخ مصالح ساختمانی و تأسیسات با مشکلاتی در اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان مواجه هستیم؛ افزود: به علت نوسانات موجود پیمانکاران موفق به اجرا و تکمیل پروژه‌ها نشدند و این امر دستگاه‌های اجرایی را با چالش بزرگی مواجه ساخته است.

وی اظهار امیدواری کرد که در 6 ماهه دوم سال با تخصیص اعتبارات شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس با انتقاد از طولانی‌تر شدن زمان اتمام پروژه پل روگذر میدان معلم شهرستان بناب تصریح کرد: امسال هیچ اعتباری برای تکمیل این پروژه اختصاص نیافته و پیمانکار پروژه مزبور این طرح را با اعتبارات شخصی خود فعال نگه داشته است.

رفیعی بیان کرد: تأخیر در اجرای این پروژه باعث شده که ساکنان و مغازه‌داران محل نیز به ستوه آیند و امیدواریم مسئولان راه و شهرسازی با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نظارت بر پروژه‌های در حال اجرا گفت: برای نمونه مدرسه‌ای که 30 سال از عمر احداث آن می‌گذرد در ردیف مدارس مشمول تخریب و بازسازی قرار گرفته و این در حالی است که اگر در زمان خود به نحوه اجرای پروژه نظارت کافی صورت می گرفت، الآن نباید ظرف 30 سال پس از احداث شاهد تخریب این مدرسه بودیم.

فرماندار بناب در ادامه با اذعان به اینکه امسال در دهه فجر به استقبال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفته و جشن خواهیم گرفت؛ گفت: در 40 سال گذشته با وجود اینکه با انواع تحریم‌ها مواجه بودیم ولی خدمات قابل توجهی توسط نظام جمهوری اسلامی عرضه شده است که انتظار داریم مسئولان شهرستان عملکردهای 40 ساله را در قالب‌های مختلف به مردم اطلاع رسانی کنند.