مالیات پرداختی شهرستان بناب زیر یک درصد سهم آذربایجان‌شرقی است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، غلامرضا شریفی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه مالیات سالم‌ترین و بهترین راه برای اداره کشور و مشارکت در تأمین هزینه‌های عمومی است؛ اظهار داشت: مالیاتی که در شهرستان بناب پرداخت می‌شود زیر یک درصد سهم کل مالیات استان بوده و از 16  ردیف درآمدهای مالیاتی سهم شهرستان بناب زیر یک درصد استان است.

وی افزود: رویکرد تعامل منطقی با مؤدیان و اصناف از اولویت‌های اصلی این اداره کل است و در این زمینه از برگزاری جلسات هم اندیشی استقبال می شود.

شریفی ضمن اشاره به نقش مهم و تعیین کننده مالیات در اداره کشور تصریح کرد: مالیات یکی از ابزارهای اصلی و پایدار دولت برای تأمین بودجه و ابزاری برای گسترش عدالت در جامعه و مبارزه با فساد است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی سپس بر آمادگی کامل اداره متبوع خود برای انجام هرگونه مساعدت در حل و فصل یا رفع مسائل و مشکلات مالیاتی مؤدیان تأکید کرد و افزود: سیاست سازمان مالیاتی وصول مالیات است اما از آنچه قانون پیش بینی کرده برای حل مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی استفاده خواهیم کرد.

شریفی با اعلام اینکه صادرات معاف از مالیات است و قانون آن را معاف کرده است؛ یادآور شد: با توجه به تفویض اختیارات تقسیط و بخشودگی جرایم مالیاتی در دست استان است و از این رو اداره کل از حداکثر اختیارات قانونی خود جهت رفع و رجوع پرونده‌ها استفاده خواهد کرد.

به گفته وی، ظرف 10 ماه گذشته 84 میلیارد ریال از محل عوارض و 3 درصد واریزی عوارض به حساب شهرداری بناب واریز شده و قطعاً این پول در راستای عمران و آبادی و توسعه شهر هزینه خواهد شد.