به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه بناب، دکتر جعفر پورصمد، معاون اداری و مالی دانشگاه بناب ضمن تقدیر و تشکر از دفتر نهاد رهبری دانشگاه، بابت برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، گفت: مفتخریم که اولین جشن ازدواج دانشجویی را در دانشگاه بناب برگزار می ­­کنیم و امیدواریم این جشن ازدواج دانشجویی، برگی زرین باشد در تقویم زندگی این زوج های گرامی.

پورصمد در ادامه سخنان خود زندگی یک انسان را به دو قسمت قبل از ازدواج و بعد از ازدواج تقسیم کرد و گفت: با عنایت به فرمایشات پیامبر رحمت، حضرت رسول اکرم (ص) که می ­فرماید: "كسى كه ازدواج كند نيمى از دينش را حفظ‍‌ كرده است" چرا که انسان در ازدواج بزرگ­ترین تصمیم زندگی خود را می ­گیرد و مهم ترین تعهد شخص در زندگی پس از ازدواج شکل می گیرد.

معاون اداری و مالی دانشگاه بناب از افزایش سن ازدواج در بین جوانان ایرانی ابراز نگرانی کرد و گفت: ازدواج در زمان‌هایی نه چندان دور برای زندگی جوانان اولویت بود اما گذر فرهنگی جامعه از سنتی به مدرنیته و بالاخص تجمل گرایی، موانع بسیاری را در این زمینه پیش روی جوانان قرار داده و باعث شده تا آنها تن به ازدواج ندهند و مشکلاتی از قبیل اشتغال، تحصیل و نداشتن مسکن و خودرو از جمله علل تاثیرگذار در بالارفتن سن ازدواج در میان جوانان شده است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین عیسی رنجبر، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب ضمن تبریک به زوج های دانشجو اشاره ­ای به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در بین زوج های دانشجویی کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع زوج­های جوان می ­فرمایند: "همسری شما جوانان عزیز را که پیوند دلها و جسمها و سرنوشتها است صمیمانه به همه‌ی شما فرزندان عزیزم تبریک می‌گویم؛ توصیه می‌کنم به همسران خود مهر بورزید، به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید؛ از گِره افتادن در رشته‌‌ی زندگی مشترک برحذر باشید و گرههای کوچک و بی‌اهمیت را نادیده بگیرید؛ خداوند به شما خوشبختی و شادکامی و اعتلای روحی عطا فرماید و کانون زندگیتان را با فرزندان تندرست و صالح، گرمی و روشنی ببخشد."

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: باید زوجین برای ایجاد محبت بین یکدیگر تلاش کنند، اگر محبت در زندگی جاری باشد گذشت، تحمل، ایثار، تفاهم و احترام نیز در پی خواهد داشت.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در ادامه گفت: ۲۳ زوج حاضر در جشن ازدواج دانشجویی، بعد از مراسم جشن ازدواج، عازم حرم رضوی در مشهد مقدس خواهند شد.

وی ادامه داد: این زوج های دانشجو در آغاز زندگی مشترک خود به مدت ۳ روز میزبان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و میهمان امام رضا (ع) در مشهد مقدس خواهند بود.

رنجبر در ادامه از ازدواج دانشجویان دانشگاه بناب در سالهای اخیر آماری ارائه داد و گفت: در سالهای اخیر میزان ازدواج دانشجویی در دانشگاه بناب رو به افزایش است؛ در سال ۹۳ تعداد ۷ زوج دانشجو، در سال ۹۴ تعداد ۱۲ زوج، در سال ۹۵ تعداد ۱۶ زوج، سال ۹۶ تعداد ۱۴ زوج و امسال تعداد ۲۳ زوج دانشجو ازدواج نمودند.

در بخشی از مراسم برای اولین بار یک مراسم خواستگاری بصورت نمادین با حضور خانواده های دانشجویان نیز انجام یافت که پس از موافقت زوجین و خانواده های آنها خطبه­ ی عقد توسط مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جاری شد.

در پایان مراسم زوجین جهت اقامه ی نماز مغرب و عشاء در حسینیه دانشگاه با امامت حجت الاسلام والمسلمین رنجبر حضور یافتند.

گفتنی است پس از مراسم جشن ازدواج دانشجویی، زوجین و خانواده های آنها در ضیافت شام که در یکی از رستورانهای شهر تدارک دیده شده بود حضور یافتند.