مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه بناب، بعنوان مرکز فعال انتخاب شد
به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه بناب، در سی امین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های سراسر کشور که در دو روز متوالی یکشنبه و دوشنبه مورخ ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه سالجاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، مرکز مشاوره دانشگاه بناب به عنوان مرکز مشاوره فعال کشوری در سال ۹۷ معرفی شد و به رئیس مرکز مشاوره دانشگاه لوح تقدیر و تندیس اهدا گردید.
 
تلاش های ارزنده ی دانشگاه بناب در راستای ارتقاء سطح سلامت روانی و اخلاقی دانشجویان و بهره گیری از تجارب اساتید روانشناسی در پیشگیری از آسیب‌های روانی – اجتماعی و همچنین ارائه خدمات روان‌شناختی، مددکاری، روانپزشکی، مشاوره فردی، گروهی، تحصیلی، ارتباطی، پیش از ازدواج، زناشویی، خانوادگی و شغلی به دانشگاهیان، برگزاری کارگاه های روانشاختی به صورت هفتگی و تشکیل کانون هسته همیاران سلامت از دلایل این انتخاب بوده است.
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بناب در گفتگو با ایسنا گفت: مرکز مشاوره ی دانشگاه بناب با ارائه خدمات مشاوره ای، به طور متوسط در هر سال تحصیلی بیش از ششصد جلسه ی مشاوره و روان درمانی انفرادی و بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی برگزار می کند که افزایش ۴۲ درصدی مراجعات دانشجویی به این مرکز نشان اعتماد و رضایت مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره دانشجویی را نشان می دهد.
 
دکتر حاتمی در خصوص تشکیل کانونهای دانشجویی برای ارتقاء سطح بهداشت روانی در دانشگاه گفت: مرکز مشاوره دانشگاه با تشکیل کانون دانشجویی همیاران سلامت روان و اعزام اعضای دانشجویی این کانون به نشست ها و کارگاههای آموزشی کشوری و استفاده از تجربیات این دانشجویان دوره دیده در ارتقاء بهداشت روانی دانشجویان معزز اقدام نموده است.
 
حاتمی ادامه داد: مرکز مشاوره دانشگاه بناب در طول سالتحصیلی با برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی مهارتهای زندگی و پیشگیری از اعتیاد و برگزاری همایشهای سخنرانی با دعوت از سخنرانان مطرح کشوری برای افزایش اطلاعات دانشجویان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و روانشناختی اقدامات مثبتی انجام داده است.
 
وی افزود: دانشگاه بناب در سالهای اخیر بعنوان اولین دانشگاه در منطقه ۳ کشور(شمالغرب کشور)، درس مهارتهای زندگی را بعنوان درس اختیاری با تاثیر در معدل دروس، برای گروه مهندسی عمران در سالهای تحصیلی ۹۶/۹۷ و ۹۷/۹۸ ارائه داده است.
 
گفتنی است: مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه بناب برای دومین سال پیاپی بعنوان مرکز فعال کشوری و در سال ۹۴ بعنوان مرکز فعال کشوری در حوزه پیشگیری اولیه از مصرف مواد در محیط های دانشگاهی و خوابگاهی از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری و دفتر مشاوره و سلامت وزارت عتف مورد تقدیر قرار گرفته است.