مسوولان ناتوان جای خود را به افراد توانمند بدهند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه شهرستان بناب در سال 97 با اشاره به آیه 28 سوره کهف اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه از اشرف مخلوقات می‌خواهد؛ «هرگز از قشر ضعیف جامعه فاصله نگیر و همواره در کنار آن قشر باش و به خواسته‌های آنها توجه کن».

خطیب جمعه شهرستان بناب اذعان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مسوولان باید این پیام‌ها را درک کرده و به آنها عمل کنند.

 وی با بیان اینکه همین قشر ضعیف جامعه هستند که در تمام صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر و پا در رکاب هستند و از نظام و رهبری خود حمایت می‌کنند؛ افزود: مسوولان نیز باید در فکر رفع خواسته‌های این مردم گام بردارند و دولتمردان از اقلیت جامعه که دارای ادعاهای کذایی هستند، دوری جویند.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: طبقه ضعیف جامعه همیشه مدافع سرسخت نظام و کم هزینه‌ترین قشر و پرمنفعت‌ترین افراد در نظام هستند.

وی گفت: این امت در کوران حوادث گوناگون در سخت‌ترین دوران جنگ و تحریم نشان دادند که در کنار نظام بوده و برای حفظ نظام حاضرند تمام ناملایمات را تحمل کرده و از انقلاب اسلامی حفاظت و پاسداری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به ضرورت توجه دولتمردان به مردم تصریح کرد: این مردم نجیب و مورد سفارش قرآن و امیرالمؤمنان علی(ع) و مورد قبول خاص امام امت(ره) انتظار دارند مدیران و مسوولان کشور در برابر سودجویی آشکار عده‌ای افراد فرصت‌طلب بی‌تفاوت نباشند و انتظار ندارند که این مردم بدون دادرس به حال خود رها شوند.

باقری بنابی با انتقاد از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور که فشار مضاعفی به مردم وارد کرده است، از بی توجهی مسوولان برای ساماندهی به وضع موجود نیز انتقاد کرد و گفت: این چطور اداره کشور است که وزیر دستور می‌دهد، اجرا نمی‌شود، تعزیرات گرانفروش را تهدید می‌کند ولی آب از آب تکان نمی‌خورد، وزیر ادعا می‌کند قیمت خودرو این است ولی فردای آن روز خودرو به چند برابر قیمت به مردم فروخته می‌شود؟!

وی تصریح کرد: برای پایین آوردن نرخ ارز، رئیس کل بانک مرکزی را تغییر می‌دهند و فرد جدید کارهایی نیز انجام می‌دهد ولی قیمت اجناس و کالاها روز به روز افزایش می‌یابد و در چنین شرایطی دست‌های از مردم که مورد سفارش قرآن هستند، با خیل مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و برای حل این مشکلات دادرسی نیست!

امام جمعه بناب ادامه داد: دستگاه‌های عریض و طویل حمایتی، اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و اجرایی که راه انداخته‌اند وجودشان برای چیست؟!

باقری بنابی یادآور شد: ادامه شرایط و وضعیت فعلی قابل قبول نیست و مردم می‌گویند که مسوولان از وضع و شرایط مردم باخبر نیستند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مسوولان ناتوان باید جای خود را به افراد توانا بدهند؛ افزود: وقت آن رسیده است که امروز مسوولان، مدیران و سیاستگذاران کشور اقدام جهادی کنند، انقلابی عمل کنند و واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند و موانع موجود را بی‌پرده با مردم در میان بگذارند؛ چرا که اداره کشور فضای سردرگمی به خود گرفته است و البته در جاهایی نیز قدم‌هایی بزرگ برداشته شده است از جمله امنیتی و صنعتی که جای تقدیر دارد.

امام جمعه بناب تأکید کرد: بسیاری از مشکلات موجود ربطی به دشمنان نداشته و ناشی از ندانم کاری و ضعف مسوولان است و به فقدان تدبیر و اهمال‌کاری در وظایف محوله برمی‌گردد.

باقری بنابی در خاتمه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب به خانواده‌ها توصیه کرد مواظب فرزندان خود در استفاده از مواد محترقه باشند زیرا در صورت استفاده از مواد محترقه ضمن اینکه به ثروت کشور ضرر می‌رسانند، آسیب‌های زیادی نیز گریبانگیر خانواده‌ها می‌شود که جبران آن برای خانواده‌ها بسیار سنگین است و باید کاری کرد و نگذاشت اموال و ثروت کشور صرف مواد محترقه شود.