کشف 130 میلیارد ریال کالای قاچاق در بناب / کشته شدن 27 نفر در تصادفات در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، فرمانده انتظامی بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کاهش صدمات و خسارت‌ها و حفظ نظم و امنیت جامعه در چهارشنبه آخر سال، پلیس با هنجارشکنان و تمام کسانی که در صدد ایجاد ناامنی برای مردم هستند، برخورد جدی می‌کند.

شفقی با بیان اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیست؛ افزود: نیروی انتظامی برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال از مردم و بویِژه والدین گرامی می‌خواهد با نظارت و کنترل دقیق فرزندان خود از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کند.

وی سپس از کشف 216 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 11 ماه گذشته سال خبر داد و گفت: متأسفانه قاچاق مواد مخدر در پوشش خانواده‌ها صورت می‌گیرد و در عملیات اخیر که با مشارکت نیروی انتظامی ملکان صورت گرفت، 32 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و در حین دستگیری خانواده نیز همراه قاچاقچی حضور داشتند.

رئیس پلیس شهرستان بناب با اشاره به ضرورت رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی توسط مردم تصریح کرد: متأسفانه در 11 ماه گذشته 27 نفر در این شهرستان بر اثر عدم رعایت قوانین رانندگی جان خود را از دست دادند.

شفقی خاطرنشان کرد: در 11 ماه گذشته 130 میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است که بیشترین آن مربوط به مشروبات الکلی، سلاح، مهمات و مواد محترقه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند که به هر نحو ممکن به نظام ضربه بزنند و قاچاق دام مولد یکی از توطئه های دشمنان است و نیروی انتظامی بناب توانسته ظرف 2 ماه گذشته یک هزار رأس دام قاچاق را که فاقد مجوز دامپزشکی بودند، در سطح شهرستان کشف کند.

فرمانده نیروی انتظامی بناب در ادامه از افزایش 254 درصدی کشفیات مواد محترقه خبرداد و تأکید کرد: امیدواریم مردم با پیوستن به کمپین«نه به ترقه و مواد محترقه» با نظارت بر رفتار فرزندان خود و جلوگیری از خرید و استفاده از هرگونه مواد محترقه از وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر در آستانه سال نو پیشگیری کنند.