سودهای دریافتی از سوی بانک‌ها اسفناک است/ مدل بانکداری در شأن و منزلت مردم و نظام اسلامی نیست

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، ضیاءالله اعزازی ملکی در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در قبال تولید و اشتغال اظهار داشت: با وجودم اینکه در تمام دولت‌ها بر اصلاح ساختار بانک‌ها تأکید شده ولی بانک‌ها همچنان براساس سلایق خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای قوانین حاکم بر بانک‌ها به تولیدکننده‌ها ظلم می‌شود؛ گفت: سودهای دریافتی از سوی بانک‌ها اسفناک است و این مدل بانکداری در شأن و منزلت مردم و نظام اسلامی نیست!

اعزازی ملکی اضافه کرد: اصلاح قانون نظام بانکداری از دست تولیدکننده‌ها خالی است و این مهم بر عهده دولت و مجلس است و امیدواریم بانک‌ها مصوبه سال 96 مجلس شورای اسلامی در خصوص نظام بانکداری را عملیاتی و اجرا کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکای جنایتکار در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در کجای دنیا سابقه دارد که با یک نیروی رسمی کشور چنین برخوردی شود.

اعزازی ملکی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دنبال درگیری و اختلاف با هیچ یک از همسایگان خود نیست؛ تصریح کرد: ما می‌خواهیم کشوری مستقل و آباد باشیم و برای رسیدن به توسعه و پیشرفت از هیچ کشوری نیز اجازه نخواهیم گرفت.

وی یادآور شد: ما در موضوع برجام ثابت کردیم که تمام وظایف محوله را اجرا کردیم علیرغم اینکه من شخصاً مخالف برجام بودم ولی پای تعهد مسئولان کشور ایستادیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنین موقعیتی تمام اقدامات مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی و صنایع به فکر تأمین منافع مردم باشد و نگذاریم عده ای با سوءاستفاده از این موقعیت در بازار تلاطم ایجاد کنند.