ممنوع شدن کشت محصولات کشاورزی خارج از شیوه زیرنایلونی

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های اعضای این کار گروه در سال گذشته اظهار کرد: ایجاد 2 هزار و 900 شغل در سال گذشته برای شهرستان بناب در نظر گرفته شده بود که این شهرستان با ثبت یک هزار و 967 نفر در سامانه «رصد» این رتبه را کسب کرده بود و امیدواریم در سال جدید که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، شاهد افزایش ایجاد اشتغال در شهرستان باشیم.

وی افزود: در بخش روستایی نیز با وجود مشکلات 11 میلیارد و 430 میلیون تومان برای اشتغال روستایی در این شهرستان اختصاص یافته بود که 15 میلیارد و 840 میلیون تومان جذب و برای 411 نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

به گفته رئیس کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب، با وجود اینکه این شهرستان با 28 روستا جزو کوچک‌ترین شهرهای استان از نظر مساحت است ولی رتبه پنجم آذربایجان‌شرقی در اشتغال روستایی را به خود اختصاص داده است.

رفیعی سپس از خرید 20 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان در سال گذشته خبر داد و افزود: دولت برای نحوه خرید گندم از کشاورزان برنامه داده و دقیقاً رصد می‌کند و از آنجایی که گندم جزو کالاهای استراتژیک است از این رو برخی شایعات در خصوص خرید گندم صحت ندارد و دولت اجازه نخواهد داد این کالای استراتژیک در کشور به دست واسطه‌ها و دلالان بیفتد.

مدیر جهادکشاورزی بناب نیز در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با بیان اینکه تمام سیلوها پر از گندم است و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم؛ گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مزارع گندم بیش از 25 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان شهرستان بناب خریداری شود.

حسینعلی فتحی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سال آینده کشت محصولات زیر نایلون کشت شده و از این پس شاهد کشت محصولات کشاورزی خارج از شیوه زیرنایلونی نخواهیم بود و این نوع کشت ممنوع خواهد شد.