بازگشت به اصالت مساجد، راهی برای حفظ قدرت انقلاب است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به تکلیف و وظیفه جوان در عصر غیبت اظهار کرد: اقتضائات جوانی نمی‌گذارد آن طوری که باید از ظرفیت جوانان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی برای مراقبت و هدایت قشر جوان تأکید زیادی شده است؛ اذعان کرد: جوان و نوجوان امروزی آماده خدمت است و هر کسی در این شرایط سراغ وی رود، جوان در آغوش وی قرار خواهد گرفت.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: مع‌الأسف امروز در اثر بی‌غیرتی، خود فروشی و شهوت پرستی برخی سران ممالک اسلامی و قدرت‌های شیطانی با پول و امکانات جوانان را داعشی تربیت می‌کنند و با آنها ملت‌های اسلامی را تار و مار می‌کنند.

باقری‌بنابی تأکید کرد: برخی مراکز تربیتی کشور بیمار هستند و کارنامه رسانه‌های ما  مورد قبول نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خطاب به والدین و جوانان توصیه کرد: مراقب فرزندان خود باشید تا در تور صیادان گرفتار نشوند، جوانان نیز پا در رکاب بوده و در کسب فضائل حرکت کنند و در بحث تهذیب و خودساختگی قدم بردارند.

باقری‌بنابی در ادامه با بیان اینکه بالاترین روش دینداری و خوشبختی اطاعت از امام حق است، از جوانان خواست از مسجد، منبر و جلسات اخلاق غافل نشوند و آنهایی که زمزمه می‌کنند مطالب منبر و مسجد تکراری است، سخت اشتباه می‌کنند.

وی اذعان کرد: شهرستان بناب از جمله شهرهای غنی کشور از لحاظ حوزه علمیه و عالمان دینی است و نظیر این عالمان در شهرهای دیگر وجود ندارد، لذا باید از این ظرفیت بزرگ برای تعلیم و تربیت استفاده کنند و قطعاً بدانید هیچ رسانه‌ای و هیچ تشکیلاتی برکات مسجد را ندارد و شهدای این کشور همه دست پرورده و پرورش یافته منبر و مسجد هستند و حفظ این نظام مرهون مسجد است.

امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه مجموعه سپاه پرورش یافته مسجد است، ضمن محکوم کردن رئیس جمهوری پلید آمریکای جنایتکار در تروریست خوانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناموس کشور و مقدسات کشور است و اگر سپاهیان مخلص و جان برکف نبودند و از مرزهای کشور دفاع نمی‌کردند، الان دشمن در خانه‌های ما بود.

باقری‌بنابی با تبیین نقش و جایگاه مسجد در کشور گفت: همانطوری که امام راحل فرمودند«از سلاح نترسید، از خالی شدن مساجد بترسید» و نیز«مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید.»

وی، از هیأت‌های مذهبی شهرستان که برنامه‌های خود را در مساجد برگزار می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد و از هیأت امنای مساجد نیز خواست به وظایف خطیر خود در این خصوص عمل کنند.

بر پایه این گزارش، پس از اقامه نماز جمعه مردم روزه‌دار شهرستان بناب نیز همزمان با مردم سراسر کشور در حمایت و پشتیبانی از تصمیم اخیر مسوولان نظام و بیانیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اقدام متقابل علیه عهدشکنی‌های شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، با شرکت گسترده در راهپیمایی بار دیگر حمایت قاطع خود را از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقدام انقلابی شورای عالی امنیت ملی کشور اعلام کردند.