ابتکارات سیاسی و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه اظهار کرد: خبرگزاری‌های خارجی به نقل از کارشناسان خبره مکرراً اذعان می‌کنند که نمی‌شود ملت ایران را با فشار، تهدید و تحریم به زانو درآورد و این یک حقیقت و واقعیت انکارناپذیر است که در سایه 40 سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران به دست آمده است.

وی با بیان اینکه به هیچ دشمن اهریمنی اجازه نمی‌دهیم که به مرزهای هوایی و زمینی کشورمان نگاه چپ کند؛ اذعان کرد: گرچه دشمنی به بزرگی آمریکا پیشنهاد پی در پی مذاکره را می‌دهد ولی بنا به تأکید مقام معظم رهبری، آنها قابل اعتماد نیستند و این حرکت هم نوعی حیله و نیرنگ است.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: آمریکای جهانخوار از درگیر شدن با جمهوری اسلامی خوف و هراس دارد و اگر نبود این خوف و هراس، آنها یک ساعت هم به ما مجال نمی‌دادند و حمله می‌کردند.

باقربنابی همچنین با اشاره به درماندگی آمریکا بعد از سقوط پهپاد گرانقیمت خود گفت: آمریکا دچار سردرگمی بزرگی شده است؛ چرا که از یک طرف بر طبل مذاکره می‌کوبد و از طرف دیگر نفرات اصلی نظام را در لیست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: به فرض اینکه قرار بر مذاکره باشد، آن موقع وزیر امور خارجه باید مقدمات این مذاکره را به وجود آورد که اقدام به تحریم وزیر امور خارجه کردند، آیا این نقض آشکار و تأیید بی‌خردی مسوولان آمریکای جنایتکار نیست؟!

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکا با موشک سوم خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوج تحریم‌ها آمریکا را در دنیا خرد و بی‌آبرو کرد؛ گفت: آمریکایی‌ها هنوز نتوانسته‌اند تبعات سرنگونی پهپاد خود را جمع‌آوری کنند و این اقدام آمریکا  را خوار و ذلیل کرده است.

باقری‌بنابی تصریح کرد: اتفاقات اخیر نشان داد طبق اوضاعی که مقام معظم رهبری به درستی ترسیم کردند، باید در مقابل شیاطین با قاطعیت ایستاد و اگر مسوولان نیز این سیاست را اتخاذ می‌کردند، خیلی از کارها امروز مرتفع شده بود.

وی یادآوری کرد: سقوط و سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکا این پیام را به آمریکایی‌ها داد که تجهیزات پیشرفته آنها در برابر قدرت فرزندان علی شکست‌پذیر بوده و شبکه‌های معتبر جهان نیز به آن اعتراف و اقرار می‌کنند.

امام جمعه بناب در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شهرستان با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت، سالروز رحلت آیت الله امینی را نیز گرامیداشت و بیان کرد: آیت الله امینی آثار علمی زیادی را از خود به یادگار گذاشتند که یکی از این آثار ارزشمند کتاب الغدیر است.

باقری بنابی همچنین خواستار ادامه کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده کشورمان شد و تصریح کرد: هنوز خیلی از مردم و ساکنان شهرهای سیل‌زده با مشکل روبه رو هستند و ضروری است به کمک آنها بشتابیم.