186 میلیارد ریال طرح عمرانی در بناب اجرا می‌شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، امین رفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان بناب با بیان اینکه در سال ۹۷ از محل اعتبارات استانی حدود ۸۵ درصد و از اعتبارت توازن(ماده ۱۸۰) شهرستان حدود ۵۰ درصد در این شهرستان تخصیص یافته است؛ از رشد ۱۴ درصد اعتبارات شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل خبرداد.

وی اعلام کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از یک از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طرح های ملی استان برای تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت بر اجرای طرح های عمرانی شهرستان اظهار کرد: دولت با این شرایط اقتصادی به سختی برای تکمیل طرح ها اعتبار تخصیص می دهد، از این رو ضروری است در خصوص نحوه اجرای طرح ها و کیفیت آن ها نظارت کافی داشته باشیم.

فرماندار بناب با بیان اینکه در گذشته شاهد اجرای برخی طرح های عمرانی با کیفیت نامطلوب در شهرستان بودیم، گفت: در صورت هرگونه تعلل با پیمانکاران خاطی برخورد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای جذب اعتبارات شهرستان کلی تلاش و دوندگی شود، تاکید کرد: انتظار می رود ادارات نسبت به جذب به موقع اعتبارات اقدام کنند و هر اداره ای که به علت سستی و عدم پیگیری موجب بازگشت اعتبارات شود، در جلسه آتی نسبت به اطلاع رسانی نام آن اداره اقدام خواهد شد.

رفیعی همچنین از تالاب قره قشلاق بناب به عنوان بزرگ ترین ظرفیت جذب گردشگر در این شهرستان نام برد و از ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز محیط زیست شهرستان خواست نسبت به ارائه طرح توجیهی در این خصوص و احداث کمپ های گردشگری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این مجموعه بزرگ تفریحی تاکنون ناشناخته مانده است، از رسانه ها خواست نسبت به معرفی قابلیت های این تالاب اهتمام بیشتری داشته باشند.