تولید یک میلیون تنی شمش فولادی تا پایان سال 1400 در مجتمع فولاد صنعت بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایلنا، سید ابوتراب فاضل مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره این مجتمع در نشست مشترکی که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور فعالان رسانه ای شهرستان بناب برگزار شد با تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار گفت : خبرنگاران نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور در همراهی با صنعتگرانو تولید کنندگان را می توانند ایفا کنند، بازتاب پیشرفت ها دستاوردها و موفقیت های تولید کنندگان می تواند نقش موثری داشته و امید را در جامعه القاء کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص وضعیت فعلی این مجتمع عنوان کرد : بزرگترین مجموعه فولادی بخش خصوص کشور هستیم و توان دستیابی به ظرفیت واقعی را داریم و تا پایان سال 1400 تولید یک میلیون تن شمش فولادی در این مجتمع بصورت سالانه انجام خواهیم داد .

سید ابوتراب فاضل در مقایسه با شرایط مشابه سال قبل از افزایش 50 درصدی تولید خبرداد و افزود : نسبت به شرایط مشابه سال قبل با راه اندازی مجدد واحد ذوب قوس،  افزایش بیش از 50 درصدی تولید در بخش ذوب و ریخته گری را داشته ایم و برای اولین بار در 8 سال گذشته به سود عملیاتی رسیدیم که با بهره برداری از کوره 5 واحد القائی تا پایان مرداد ماه توان ذوبی مجموعه افزایش خواهد یافت.

نائب رئیس هیئت مدیره فولا صنعت بناب تکیه بر توان داخلی و بومی سازی را یک امر حائز اهمیت دانست وگفت: در یک سال گذشته با تکیه بر توان و دانش مهندسین شرکت حدود 37 پروژه زیر سقفی اجرا شده است که تماما توسط مهندسین و پرسنل متخصص و پرتلاش مجتمع انجام گردیده و بومی سازی را در دستور کار خود قرار دادیم که در این راه موفق هم بوده ایم .

فاضل در رابطه با برنامه های توسعه ای شرکت نیز بیان داشت:  با حصول شرایط موجود،  فولاد صنعت بناب به پایداری رسیده و بیش از 700 میلیارد ریال پروژه و طرح های توسعه ایرا در دستور کار خود قرار داده است و برنامه ریزی برای شروع به کار مجدد خط نورد 18 استند تا یکماه آینده انجام گردیده است و طرح احداث کوره جدید قوس 50 تنی ذوب در کنار کوره قوس فعلی در حال عقد قرارداد و شروع مراحل اجرائی میباشد که با ایجاد این پروژه توان ذوبی در واحد قوس دو برابر خواهد شد .

سید ابوتراب فاضل از افزایش صادرات در 4 ماه نخست سالجاری خبرداد و گفت: در راستای سیاست گذاری انجام شده و صادرات محصولات تولیدی، از اول سالجاری تا پایان 4 ماه نخست سالجاری 10 هزار تن محصول صادرات انجام شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و در ادامه نیز اراسال محصول به بازارهای خارجی انجام خواهد شد و از کشورهای افغانستان و پاکستان متقاضی محصول داریم که در کنار کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان از مقاصد صادراتی ما خواهند بود.

وی در خصوص مسائل محیط زیستی و نیرو انسانی نیز افزود: اجرای طرح جامع محیط زیستی بعنوان یکی از اولویت های اصلی این شرکت می باشد و با جدیت با همکاری اداره محیط زیست انجام می شود.

اهمیت و توجه ویژه ای به نیروی انسانی داریم و حقوق و مزایای پرسنلی، برنامه های رفاهی و بسته های رفاهی و انگیزشی در کمک به معیشت کارگران همراه با برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقائ دانش فنی مرتبا در حال اجراست و کاهش چشمگیری در حوادث کاری داشته ایم.

در پایان این نشست به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، با اهداء لوح از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان بناب تجلیل شد.