اعزازی ملکی: اختیارات روحانی به اندازه 3 قوه و در 40 سال اخیر بی‌سابقه است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی، درباره اختیارات فراوان آقای روحانی رئیس‌جمهور نسبت به رؤسای جمهور پیشین گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد که همه کشور در اختیار آقای روحانی است، چرا که اختیارات فراوانی که وی دارد، رؤسای پیشین نداشته‌اند. 

وی افزود: در شرایط فعلی، مجلس و قوه قضائیه هم در اختیار آقای روحانی است؛ ضمن اینکه رئیس جلسه شورای هماهنگی سران قوا هم آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس قوه مجریه است. 

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: با توجه به اختیاراتی که هم‌اکنون آقای روحانی دارد وی رئیس سران قوا محسوب می‌شود لذا مردم انتظار دارند که مشکلات کشور حل شود، چرا که کار و فعالیت در اختیار یک فرد است. 

اعزازی ملکی خاطرنشان کرد: افزایش اختیارات رئیس‌جمهور توسط مقام معظم رهبری در شرایط فعلی برای تصمیم‌گیری‌های بیشتر و اختیارات فراوان‌تر صورت گرفته است، این در حالی است که رئیس‌جمهور و اطرافیان، دولت یازدهم و دوازدهم به جای فعالیت بیشتر به دنبال بهانه‌جویی هستند ولی این حجم از اختیارات رئیس‌جمهور در چهل سال اخیر بی‌سابقه است. 

وی گفت: مقام معظم رهبری اختیارات بیشتری را به رئیس‌جمهور دادند تا بهانه از دولت برای رفع مشکلات مردم برداشته شود. 

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: مردم از کسی که اختیارات فراوانی دارد انتظار بیشتری دارند تا دغدغه‌ها و مشکلات کشور را سریع‌تر حل کند، این در حالی است که ما عمل خاصی را از سوی دولت برای برون‌رفت از مشکلات مشاهده نمی‌کنیم. 

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: گاهی اوقات در جلسات سران قوا موضوعاتی تصویب می‌شود که فراتر از اختیارات قوه مجریه است و آقای روحانی گاهاً به موضوعات مرتبط با قوه مقننه و قوه قضائیه را هم ورود کرده و مصوبه می‌گیرند. 

اعزازی گفت: برخی موضوعاتی که مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان با آن مخالفت کرده‌اند هم توسط آقای رئیس جمهور در جلسه شورای هماهنگی سران قوا به تصویب می‌رسد. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که همه امورات و موضوعات کشور در حال حاضر در اختیار آقای روحانی است و در حقیقت، وی با انبوهی از اختیارات و کشور روبه‌روست که خیلی راحت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند. دولت اگر بنای انجام کار و فعالیتی داشته باشد، با اختیارات کمتر از شرایط فعلی هم می‌توانست کارهایی را انجام دهد، این در حالی است که مردم کشورمان فعالیت‌های گسترده عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در دولت آقای احمدی نژاد را که اختیاراتش بسیار کمتر از اختیارات دولت آقای روحانی بود از خاطر نبردند. 

وی گفت: مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات مردم، اختیارات دولت آقای روحانی را افزایش چشمگیری داده‌اند و اگر این دولت در این زمینه گام‌های اساسی برندارد، باید پاسخگو باشد.

نماینده بناب در مجلس گفت: مقام معظم  رهبری همواره نشان دادند که حامی دولت‌ها هستند و بر همین اساس هم به دولت‌ها در برخی اوقات اختیارات بیشتری را داده‌اند،‌ این در حالی است که هیچ خروجی خاصی از سوی دولت برای رفع مشکلات به مردم با توجه به حجم فراوان اختیاراتش در دستانشان نمی‌بینیم.

وی گفت: مردم اگر اقدام خاصی را برای رفع مشکلات‌شان از سوی دولتی که حجم فراوانی از اختیارات را دارد نبینند، ناراحت و ناامید می‌شوند و به بهتر است که دولت برای رفع دغدغه‌های مردم گام‌های اساسی بردارد.