اعزازی ملکی: برجام، حصاری بود که دور خود کشیدیم

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، ضیاء الله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی کشورمان در مقابله با بدعهدی‌های اروپایی‌ها، اظهارداشت: حساب آمریکا که مشخص است، همه چیز را بر هم زد و به نوعی منتها الیه پیمان‌شکنی است و قابل تعریف و توصیف نیست. اروپا هم مدام امروز و فردا می‌کند و اراده‌ای بر اجرای تعهدات خود در برجام ندارد. واقعاً اروپا تا الان نتوانست ثابت کند که قصد انجام تعهدات خود را دارد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران بایستی گام سوم کاهش تعهدات خود را یک مقدار محکم‌تر بردارد، یعنی ایجاب می‌کند که با طرف اروپایی باید قاطع و جدی برخورد شود. تجربه شده هر موقع با غربی‌ها و اروپایی‌ها قاطع برخورد کردیم، آنها عقب‌نشینی کرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: مواضع ما هم به جهت تأمین منافع ملت ایران است و اگر در حق مردم اجحاف صورت بگیرد ما حق کوتاه آمدن نداریم و باید ضمن دفاع از مواضع خودمان، سعی کنیم که طرف اروپایی‌ را متقاعد کنیم که به تعهدات خود عمل کند، چرا که تا به حال به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند. باید به صورت جدی و قاطع گام سوم برداشته شود تا مجبور شوند که به تعهدات خود عمل کنند.

اعزازی ملکی درباره لزوم تسریع در برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، بیان کرد: به نظر می‌آید یک مقدار ضعیف رو به جلو حرکت می‌کنیم. باید ما هم از تعهداتی که انجام دادیم برگردیم و گام‌های بعدی کاهش تعهدات برجام را یک مقدار سریع‌تر برداریم.

وی گفت: همه دنیا در جریان است که ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و اروپایی‌ها عمل نکردند. مردم در فشار هستند، باید حق مردم را از آنها بگیریم و در حق مردم نباید جفا کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به تعهداتی که در برجام عمل کردیم، برگردیم، اظهارداشت: چیزی از برجام باقی نمانده که ما معتقد به آن باشیم و عملاً برجامی در کار نیست. ما فقط دور خودمان یک حصار کشیده‌ایم و اسم آن را برجام گذاشتیم و خودمان، خودمان را محدود کردیم. باید این محدودیت را از اطراف خود برداریم و به جلو برویم.