امام جمعه موقت بناب: برای سعودی‌ها ارزش نفت بالاتر از ارزش جان انسان‌هاست

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدباقر سیدی در خطبه‌های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه یمن ضمن هشدار به مجامع بین‌المللی جهانی اظهارکرد: دشمنان منطقه می‌خواهند در برابر این آتش‌افروزی‌هایی که ایجاد کرده‌اند، هیچ ملتی نباشد که به آنها پاسخ دهد و این در حالی است که مردم یمن مردم هوشیار و مقاومی هستند.

وی همچنین با اشاره به حمله اخیر موشکی به یکی از پالایشگاه‌های عربستان اذعان کرد: بلافاصله مسئولان عربستان ناله و زاری می‌کنند و درخواست اعزام تیمی برای تحقیق در خصوص این موضوع کرده و سعی می‌کنند مسئله را به عنوان یک اقدام جنگی مطرح کنند اما انسان‌هایی که سال‌هاست در یمن مظلومانه به شهادت می‌رسند، در قبال آن بی‌تفاوت هستند و گویا ارزش نفت از جان انسان‌های یمن برای آنها بالاتر است.

خطیب جمعه موقت شهرستان بناب با بیان اینکه از ابتدای حمله عربستان سعودی به یمن بیش از 41 هزار نفر از ملت مظلوم یمن شهید و مجروح شده‌اند؛ افزود: ظاهراً ارزش نفت بالاتر از ارزش انسان‌هاست.

سیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بناب با تبیین اهداف قیام عاشورای حسینی گفت: همانطوری که در مجالس مداحان و سخنرانان همه از مظلومیت ائمه (ع) می‌گویند به همان اندازه نیز مبارزه با ظلم و ظالم باید بیان شود.

وی تأکید کرد: در جامعه‌ای که ظلم واقع شده باید قیام کرد و برای رفع ظلم مبارزه و ظالمین را سر جای خود نشاند.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدای 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات شیعه در برابر مکاتب دیگر برخورداری از نعمت ولایت است و آنچه امروز به شیعه در دنیا عزت داده و شیعه را در برابر تمام خطرات احتمالی دشمنان بیمه کرده و در امان نگه داشته است، پیروی از ولایت است و دشمنان نیز در تلاشند تا این نعمت را از ما بگیرند.

سیدی گفت: مردم ایران اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس نشان دادند که همواره تابع ولایت فقیه بوده و بر اساس فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند با علم به اینکه می‌دانستند شهید خواهند شد و تمام مشقت‌ها را به جان و دل خریدند.

وی همچنین به برگزاری مراسمات و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در طول این هفته تأکید کرد.