یادداشت / آرامش در سایه خون‌های پاک

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، اخیراً شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب در یک اقدام قابل تحسین و درخور به مناسبت گرامیداشت «روز پزشک» از دکتر اباذر علیزاده یکی از پزشکان این شهرستان که مدت نیم قرن در این شهرستان به طبابت مشغول بوده است، طی مراسمی با حضور مسوولان، جمعی از پزشکان و قشرهای مختلف مردم این شهرستان تجلیل به عمل آوردند که در نوع خود اقدام جالب و قابل تحسینی بود و جا دارد شورای اسلامی شهر و شهرداری در ادامه انجام رسالت خطیر خود به حوزه دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن نیز توجهی کرده باشند.

قهرمانان بی‌نشانی در جامعه ما هستند که به تأسی از مکتب سرخ عاشورا و در نبردی هشت ساله خاک و ناموس وطن را از چنگال اهریمن زمان نجات دادند که باید جایگاه والای آنها تکریم و تجلیل شود.

نسل جدید باید بدانند که پدرانشان برای رسیدن به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی چه روزهای سختی را تجربه کرده‌اند و خون پاک شهیدان چه آثار و برکاتی داشته است.

قطع به یقین در جوامع مختلف یادگاران جنگ را به عنوان قهرمانان ملی تکریم و تجلیل می‌کنند ولی در کشور ما به‌خصوص در شهرستان ما تنها در مقاطعی خاص از ایام سال به فکر رزمندگان جنگ تحمیلی می‌افتیم که البته اگر این گرامیداشت‌ها هم نباشد، تاریخ پرافتخار جنگ به فراموشی سپرده می‌شود.

این کشور همچنان نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است، موضوعی که [بناب نیوز] تا حدودی به فراموشی سپرده شده و جا دارد مسوولان شهرستان به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری به آن پرداخت کنند،تجلیل از ایثارگران و رزمندگان مدافع حرم در این شهرستان است.

تجلیل از کسانی که از ناموس و شرف انقلاب اسلامی دفاع کردند و نشان دادند که رویش‌های انقلاب اسلامی پایان‌ناپذیر است. این‌ها از نسل جدید انقلاب هستند که در مواجهه با بدترین اشرار سینه سپر کردند و از این حیث تردیدی نیست که تجلیل از چنین شخصیت‌های کم‌نظیری رسالت مسوولان است.

برخی افراد تلاش می‌کنند تا نقش مدافعان حرم را در جامعه با حرکت‌های فرعی کمرنگ کنند که باید با برگزاری چنین مراسمی جلوی این حرکت‌ها را گرفت و مانع از کمرنگ شدن این نقش شد، چرا که گاهی شدت آرامش مانع از آن می شود که بدانیم عظمت و اقتدار در کنارمان است.

حال سخن ما با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار محترم بناب است. با عنایت به اینکه ایشان نیز از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند، انتظار می‌رود شهردار محترم در کنار برگزاری مراسم و جشنواره‌های متعدد از جمله گرامیداشت روز پزشک، جشنواره ملی کباب بناب، کمک به برگزاری همایش دوچرخه سواری، انواع جشنواره‌های تابستانی و سایر موضوعات دیگر، هفته دفاع مقدس را بهانه قرار داده و برای آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و تجلیل از دلاورمردی‌های عزیزان رزمنده و خانواده‌های معظم شهدا همچنین تجلیل از مدافعان حرم قدم بردارند.

اگر چه از تمام ادارات و نهادها این انتظار است که در هفته دفاع مقدس طی مراسمی به تجلیل از رزمندگان بپردازند.

کوتاه سخن اینکه، مسوولان عزیز یقین بدانند که اگر ایثار، از خودگذشتگی، تلاش و پایمردی رزمندگان اسلام و مدافعان حرم نبود، اینک نمی‌توانستیم با خیال راحت و آسوده جشنواره‌های رنگارنگ را برگزار کنیم.

نگارنده: جاوید بنابیان