چالش توسعه شهرک‌های صنعتی بناب در نبود زمین / صادرات 115 میلیون دلار کالا از بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب که با حضور محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مدیران کل استان و نیز مدیران واحدهای تولیدی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای اجرای طرح های عمرانی استانی تبصره 18 و طرح های ملی شهرستان بناب 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که در قالب اجرای 60 پروژه اجرا خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از سیمای شهرستان بناب گفت: 160 واحد صنعتی در شهرک صنعتی بناب مشغول فعالیت هستند.

رفیعی از اتمام آخرین مراحل تکمیل پل روگذر میدان معلم بناب طی روزهای آتی خبر داد و افزود: تاکنون برای تکمیل این پروژه 240 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین با اشاره به پیشرفت 80 درصدی پروژه استادیوم 15 هزار نفری بناب اظهارکرد: امسال از محل ارزش افزوده 140 میلیارد ریال به شهرداری بناب پرداخت شده و در این ارتباط از سال 1392 تاکنون نیز 310 میلیارد ریال به دهیاری های شهرستان پرداخت شده است.

رفیعی یکی از عمده چالش‌های شهرستان را بافت فرسوده و بافت‌های ناکارآمد برشمرد و گفت: این بافت‌ها 40 درصد واحدهای مسکونی و 40 درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود و امسال برای احیای بافت‌های فرسوده این شهر 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی سپس با بیان اینکه توسعه شهرک صنعتی بناب به عنوان یک چالش جدی شهرستان مطرح است؛ تصریح کرد: فضای شهرک موجود تکمیل شده و سرمایه‌گذاران شهرستان به ‌خاطر عدم وجود فضا در شهرک فعلی در شهرک‌های صنعتی سایر شهرها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فرماندار بناب اذعان کرد: تملک و توسعه شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 100 هکتار را آغاز کرده ایم و قرار است از هفته آینده عملیات اجرایی تملک و واگذاری آن به متقاضیان شروع شود.

رفیعی در ادامه از صادرات کالا به ارزش 115 میلیون دلار طی 6 ماهه گذشته امسال از طریق گمرک این شهرستان به خارج از کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 110 میلیون دلار ارزش کالاهای صادراتی بود و امسال حجم صادرات 85 هزار و 700 تن است که 40 درصد از لحاظ وزنی افزایش یافته و پیش بینی ما این است که میزان صادرات از گمرک بناب را تا پایان سال به 200 میلیون دلار برسانیم.