باید برای مبارزه با فساد رئیس قوه قضائیه را کمک و همراهی کنیم

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی امشب در نشست نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرستان بناب  اظهارکرد: برای رسیدن به توسعه باید افکار و ذهن ها عوض شوند تا همه با هم با ایجاد عزم عمومی به توسعه دست یابیم.

وی سپس به پیشرفت‌های بسیار در طول 40 سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: اگر ما به اطراف و حتی زندگی فردی خود نگاه کنیم می‌توانیم تغییر و تحولات عظیمی را که به وقوع پیوسته‌اند، مشاهده کنیم و اینطور نیست که برای رسیدن به توسعه ناامید باشیم.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به توسعه باید با تدبیر و همکاری با یکدیگر پیگیر حل مسائل بوده و منتظر معجزه نباشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد همراه با تحریم‌های بیرونی نارضایتی درونی در کشور را ایجاد کند؛ افزود: اگر نخبگان بخواهند و دست در دست هم بدهند، امکانات برای تعالی  توسعه مهیاست.

 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نهضتی که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با فساد شروع کرده اند، ضمن تشکر باید ایشان را کمک و همراهی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر تلاش کنیم؛ تصریح کرد: مهم‌تر از فقر اقتصادی وجود فقر فرهنگی در جامعه است از این رو مسائل فرهنگی را باید بیشتر مورد توجه قرار داده و قدم برداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان کرد: اگر امروز با افتخار می‌گوییم که مردم شهرستان بناب در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری بالای 82 درصد مشارکت داشتند، این مشارکت به معنای پایبندی مردم به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

 پورمحمدی در ادامه با بیان جمله ای از بنیان گذار جمهوری اسلامی که«مجلس عصاره مردم است» ؛ گفت: نباید مردم را برای راهیابی به مجلس با پول اغواء کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رسیدن به اهداف متعالی در کشور سرمایه های انسانی را بکارگیری کنیم؛ گفت: هیچگونه اغماض و کوتاهی را از ناحیه مسئولان در خدمت به مردم قبول نداریم و کسانی که احتمالاً بخواهند در خدمت رسانی به مردم مشکل ایجاد کنند، با آن برخورد خواهد شد.

 فرماندار بناب نیز طی سخنانی با اشاره به سیمای شهرستان بناب گفت: شهرستان بناب با وجود اینکه یک شهر و قطب تولیدی و صنعتی، کشاورزی است، از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز جزو شهرستان های سرآمد استان است.

امین رفیعی مشارکت بالای 82 درصدی مردم شهرستان بناب در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری را نشانه رشد سیاسی مردم شهرستان دانست و گفت: شاخصه دیگر مردم شهرستان بناب در بحث توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت 30 تشکل مردم نهاد در بخش های مختلف شهرستان است.

فرماندار بناب صداقت، صمیمیت و دلسوزی به نظام را سه شاخصه اصلی مردم بناب اعلام کرد.

برپایه این گزارش، در ادامه این نشست تعدادی از حاضران در نشست نخبگان به بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف پرداختند.