یادداشت / خوشه مهرِ آباد

حدود ۳ ماه پیش گزارشی توسط خبرنگار محترم شهرستان تهیه و در آن به مشکلات و معضلات خوشه مهر پرداخته شد که جای تقدیر و تشکر دارد . پس از پخش گزارش مذکور جناب دکتر زرافشان اقدام به انتشار یادداشتی کردند که جای بسی تامل بود! حال، بنا به دلایلی پس از گذشت مدت مذکور توجه ایشان و مسئولین محترم را به این نوشته جلب می نمایم.


طرح مشکلات جامعه ارتباطی با جهت گیری سیاسی و ... ندارد بلکه جزء اصول بوده و این امر باید از بطن جامعه و کسانی که با آن دست و پنجه نرم می کنند به گوش مسئولین برسد و بی شک بهترین روش استفاده از رسانه می باشد.


با توجه به اینکه جنابعالی اصلا ساکن خوشه مهر نبودا و هیچ کدام از مشکلات موجود را از نزدیک لمس نکرده اید پس جا داشت که پس از حضور در این شهر و لمس مشکلات نسبت به انتشار آن یادداشت اقدام می کردید.

در خصوص فاضلاب که اشاره نمودید، آیا خبر دارید که یکی از اساسی ترین مشکلات فعلی حفاریهای بی حساب و کتاب فاضلاب است که آسایش مردم را سلب کرده؟ آیا مطلع هستید که بیش از ۷ ماه است که محل حفاری های صورت گرفته همانطور رها شده و گرد و خاک امان ساکنین را بریده است؟ آیا خبر دارید چاله های حاصل از حفاریهای مذکور بلایِ جانِ وسایل نقلیه ساکنین و مسافرین شده؟ 

جناب آقای دکتر اولین و ابتدایی  ترین زیرساخت اداری و حقوقی در شهرسازی که جنابعالی از آن نام برده اید تا کنون چه کار مفیدی در خوشه مهر انجام داده که اعلام می کنید باید سایر ادرات نیز در این شهر دایر شود؟! تعویض تابلو چند کوچه و خیابان و شن ریزی ورودی شهر تنها کار ملموس ساختار مذکور است. با این اوصاف باز معتقدید آسایش و رفاه مردم در رتبه دوم و بعد از استقرار ادارات اهمیت دارد؟!

جنابعالی بعنوان دانش آموخته رشته شهرسازی تا کنون چندبار با شهردار محترم خوشه مهر جلسه گذاشته و ضمن طرح مشکل راه کار آن را نیز ارائه داده اید؟

جناب آقای دکتر این مطلب بر کسی پوشیده نیست که مشکل سگ و گربه ولگرد در همه جا گریبانگیر هست ولی اگر بچه خودتان به هنگام بازی در کوچه و یا در راه مدرسه از ترس حمله سگ بدون حضور بزرگتر این کارها را انجام نمیداد به حاد بودن این امر بیشتر پی میبردید. در کنار موضوع فوق مشکلات بهداشتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. البته پس از پخش گزارش در شبکه استانی شهردای محترم اقدامات موثری در این راستا انجام داد که تاثیر آن، استمرار می طلبد.

جناب آقای دکتر با عنایت به اینکه جنابعالی در شهر مراغه ساکن هستید به نظر می رسد از مشکلات خوشه مهر اطلاع کافی ندارید و قطعا اشراف شما به مشکلات مراغه بیشتر است . پیشنهاد می کنم برای اطلاع از مشکلات خوشه مهر حداقل ۲ روز در این شهر اسکان داشته باشید .

در نهایت ضمن تشکر از شهردار محترم خوشه مهر، قولی که ایشان در انتهای آن گزارش مبنی بر حل مشکلات مطروحه تا ۲۰ مهر داده بودند را یادآور شده و متذکر می شوم در صورت عدم حل مشکلات، بعد از شروع بارندگی مشکلات غیر قابل حل یا بسیار مشکل خواهد بود بنابراین می طلبد با کار جهادی در راستای حل مسائل مطروحه قدم برداشته شود . 

سید کمیل از اهالی شهر خوشه مهر