برخورد با پرونده‌های فساد نظام را در برابر حوادث بیمه می‌کند

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، ضیاءالله اعزازی ملکی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس بازرسی کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه با کتمان واقعیات نمی شود بر مشکلات کشور فائق آمد؛ گفت: وجود فساد در کشور دردآور و زجرآور است.

وی تأکید کرد: مردم انتظار دارند آن هایی که به مسئولین و بدنه قدرت منصوب هستند، فارغ از گرایش به جریان سیاسی خاص با آن ها برخورد شود.

اعزازی ملکی خاطرنشان کرد: هرکس در هر جایگاهی به قدرت متصل باشد و از نعمت نظام برخوردار باشد اگر مرتکب خلاف شد باید به شدت با او برخورد شود و سالم سازی مجموعه قضایی و سیستم اجرایی کشور نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اگر قوه قضائیه بتواند پرونده های مربوط به فساد آقازاده ها را رسیدگی کند، مشکل نظام رفع می شود، گفت: به برکت جوانان برومند این نظام کشور هیچ واهمه ای از ناحیه تهدیدات دشمنان خارجی به خصوص آمریکا ندارد از این رو آنچه خطر و تهدید است، وجود پرونده های فساد بوده و نظام از این ناحیه در معرض تهدید و آسیب است که اگر تعارف کنیم، نظام آسیب خواهد دید.

 فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی های شهرستان بناب در بخش های مختلف گفت: در هفت ماه گذشته بالغ بر ۱۱۰ میلیون دلار صادرات از این شهرستان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

امین رفیعی افزود: اکنون شهرستان بناب دارای ۱۴۰ هزار نفر جمعیت است که ۱۳.۱ درصد نرخ بیکاری آن بوده و بیشترین بیکاران را قشر تحصیل کرده تشکیل می دهند.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب با اشاره به تعامل بسیار بالای اعضای شورای تأمین شهرستان افزود: به رغم قرار گرفتن شهرستان بناب در محور مواصلاتی استان های غربی کشور شاخصه های امنیت در این شهرستان بسیار بالاست.

رفیعی با بیان اینکه برای تکمیل فضای شهرک صنعتی ۱۰۰ هکتاری بناب سرمایه گذاران این شهر در شهرستان های دیگر سرمایه گذاری می کنند؛ اظهار کرد: مجوزهای لازم برای توسعه شهرک صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده که در حال تملک زمین ها هستیم و توسعه شهرک را به میزان ۱۰۰ هکتار جزو برنامه ها داریم که امیدواریم با حمایت دستگاه قضایی شهرستان با تسریع در برطرف کردن موانع نسبت به واگذاری آن به متقاضیان اقدام تا سرمایه گذاری انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات حدود سه هزار نفر ساکنان شهرک مسکونی حضرت ولی عصر(عج) شهرستان، تسریع در حل مشکلات اهالی و ساکنان این شهرک از جمله فاضلاب را آسفالت را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین با انتقاد از روند کند رسیدگی به تخلفات مالی پرونده شهرداری بناب که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است، رسیدگی به پرونده های شهرداری در خصوص جایگاه سی ان جی و سایر پرونده های شهرداری که باعث تضییع حق و حقوق شهرداری و بیت المال شده است را خواستار شد. 

رفیعی همچنین اظهار کرد: در موضوع فرودگاه سهند نیز کار کارشناسی صورت نگرفته و از این رو مدیران استانی و کشوری با بررسی موانع موجود نسبت به رعایت حق و حقوق کشاورزان واقع در اطراف فرودگاه سهند توجه و اهتمام جدی داشته باشند تا حقی از آن ها ضایع نشود.