پل سرداران شهید بناب به بهره‌برداری رسید

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، پروژه پل روگذر سرداران شهید بناب (میدان معلم) در سال ۱۳۸۹ کلید خورد و همواره افتتاح کامل آن به یک آرزوی دیرینه برای مردم بناب و حتی مردم سایر شهرهای در حال تردد از این مسیر تبدیل شده بود، امروز بعد از 10 سال انتظار به صورت رسمی با حضور محمدعلی طهماسبی معاونت زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از طرف هیأت دولت افتتاح شد.

پل روگذر سرداران شهید بناب به طول ۶۸۰ متر و به صورت چهار خطه رفت و برگشت با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

امروز همچنین همزمان با حضور رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی طرح توسعه کارخانه مانی شامل ۵ خط تولید فرآورده های کشاورزی، دمنوش های گیاهی، عسل، خشکبار و آجیل در زمینی به وسعت ۷۵ هزار مترمربع افتتاح شد.

امین رفیعی فرماندار بناب گفت: جهت راه اندازی ۵ خط تولید این واحد تولیدی ۳۸ میلیون یورو اعتبار هزینه شده است و با راه اندازی این خط توسعه زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر بطور مستقیم فراهم می شود.

پل سرداران شهید بناب که در محاصره مناطق مسکونی، تجاری و خدماتی از ۴ طرف قرار گرفته است، به لحاظ واقع شدن در مسیر کمربندی یکی از پرترددترین راه های منطقه است بطوری که چندین استان غربی کشور را به هم وصل می کند و به گفته کارشناسان امر روزانه بیش از ۸۰ هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سبک و سنگین از این مسیر تردد می کنند.

پروژه ای که در زمان کلنگ زنی مدت اجرا و تکمیل آن ۲ سال پیش بینی شده بود به گفته مسئولان به علت کمبود اعتبار روند تکمیل آن ۱۰ سال بطول انجامید و در طول این سال ها مشکلات و معضلات عدیده ای را برای ساکنان منطقه، مردم شهرستان و همچنین مسافران و رانندگان عبوری به وجود آورده بود.

به وجود آمدن ترافیک های سنگین، تصادفات گاه و بی گاه، بلند شدن گرد و غبار در طول شبانه روز، گل و لای ناشی از بارندگی ها و ده ها معضل دیگر از مشکلات ایجاد شده در مسیر این پروژه بود که با افتتاح آن امیدواریم تمامی آن ها برطرف شده باشند.