برنامه‌ریزی بناب برای صادرات 200 میلیون دلاری

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، امین رفیعی در جلسه صادرات غیرنفتی شهرستان بناب با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرستان بناب فعال هستند گفت: پارسال میزان صادرات شهرستان ۱۰۰ میلیون دلار بود که در نظر داریم امسال این میزان را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

فرماندار بناب با یادآوری اینکه این شهرستان نقش بی بدیل در رونق تولید و ارز آوری در بخش صادرات غیرنفتی دارد با اظهار امیدواری تأکید کرد بازار سوریه می تواند بازار جدیدی برای توسعه صادرات غیرنفتی این شهرستان باشد.

حبیب امین زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، نیز در این نشست با اشاره به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی از آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از لحاظ ریالی ۴۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر کشور سوریه در میان ۱۰ کشور بازار هدف ما نبوده است ولی با برنامه ریزی هایی که توسط اعضای میز تجاری سوریه صورت گرفته امیدواریم صادرات استان به سوریه بیش از پیش توسعه یابد.

وی اضافه کرد: انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از صاحبان صنایع شهرستان بناب و اعضای میز تجاری سوریه در آذربایجان شرقی خواست تا هرچه سریع تر با بررسی ظرفیت های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در تأمین نیازهای اساسی کشور سوریه تلاش کنند.

امین زاده تصریح کرد: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره مندی از ظرفیت های تجاری کشور سوریه میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.