کاندیداهای انتخاباتی به دنبال تخریب رقبای خود نباشند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، سیدباقر سیدی در خطبه های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح اظهار کرد: اخیراً در جریان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 16 هزار نفر برای 290 کرسی مجلس ثبت نام کردند.

وی اذعان کرد: انتخابات مهم و سرنوشت ساز است و مهم تر از خود انتخابات حفظ سلامت فضای انتخابات است.

امام جمعه موقت بناب گفت: یک عده افراد که شایستگی مسئولیت و اداره دو نفر را ندارند، در صددند به خانه ملت، مجلس شورای اسلامی که مجلس تجلی اراده مردم است، راه یافته و این مسئولیت سنگین را عهده‌دار شوند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه اگر فردی بر اساس اغراض شخصی و انگیزه‌های فردی به فردی رأی دهد که صلاحیت لازم را ندارد، به کشور خیانت کرده است؛ افزود: اگر فضای انتخابات سالم باشد نتیجه آن نیز سالم خواهد بود و اگر بخواهیم انتخابات سالم برگزار شود نباید بگذاریم فضای انتخابات نیز تخریب شود.

سیدی همچنین با تأکید بر اینکه هرگونه تخریب و اهانت به رقبای انتخاباتی از سوی نامزدها و طرفداران آنها بر سلامت انتخابات لطمه وارد می‌کند؛ گفت: با ناسزاگویی و تهمت به رقیب در فضای مجازی که همه در جامعه به آن دسترسی دارند، نمی‌شود انتخابات سالم برگزار کرد و در چنین اوضاعی نباید گذاشت خدای ناکرده کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها بجای بیان قدرت و توانایی‌های خود دست به تخریب رقیب بزنند که کار پسندیده‌ای نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: با ثبت نام 16 هزار نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعاً کار بررسی را برای شورای محترم نگهبان و هیأت های اجرایی سخت و مشکل می‌کند و بررسی صلاحیت آنها در مدت کوتاه کار طاقت فرسایی است، از این رو افرادی که توانایی و شایستگی لازم برای حضور در صحنه‌های اجتماعی و تأثیرگذار را ندارند نباید وارد چنین عرصه مهم و حساسی شوند.

سیدی سپس با اشاره به قسمتی از فرمایش پیامبراکرم(ص) در خصوص انتخاب گفت: افرادی که انتخاب می شوند و افرادی که آن ها را انتخاب می کنند باید از اهمیت و سنگینی این مسئولیت آگاهی لازم را داشته باشند. کسی که خائن به الله شده و به پیامبر(ص) و ائمه (ع) خائن باشد، چطور می خواهد برای این ملت وکیل باشد.

وی اذعان کرد: برای خودشیرینی، تخریب رقیب و بوجود آوردن صحنه های ناسالم در برگزاری انتخابات گناه نابخشودنی است.

امام جمعه موقت بناب تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی که در آن زندگی می کنیم و به آن شاکر هستیم، در چنین نظامی نباید برکاتی که انقلاب برای ما به ارمغان آورده و از برکات این نظام که برگزاری انتخابات است و در دوره های متفاوت اتفاق می افتد، آن را زیر سئوال ببریم و نباید عده‌ای برای رسیدن به اهداف فردی و شخصی فضای انتخابات را ناسالم کنند.

حجت الاسلام سیدی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه بناب با گرامیداشت 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هر دو نهاد معلم تعلیم و تربیت در کشور هستند، لذا کشور با چالش های متفاوتی مواجه است و یکی از راه حل های آن وحدت حوزه و دانشگاه است و با تحقق آن خیلی از چالش ها حل می شود.

وی با بیان اینکه مشکل امروز کشور ما مشکل ضعف مدیریت است؛ افزود: با حرکت‌های عوام فریبانه و پوپولیستی نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ کشور باید با تدبیر و برنامه ریزی مدیریت و اداره شود.

امام جمعه موقت بناب در ادامه یادآوری کرد: دولتمردان با اعلام نگهانی افزایش نرخ بنزین در جامعه اتفاقاتی را در جامعه بوجود آوردند در حالی که می‌شد با تدبیر و اطلاع رسانی شفاف و قبلی به مردم و اطلاع رسانی به موقع و توجیه قبلی مردم بصورت پلکانی طرح را اجرا کرد و مانع بوجود آمدن این خسارت های سنگین به کشور شد.

سیدی تصریح کرد: مسئولان اجرایی کشور سیاست های دولت قبلی را در خصوص کارت سوخت قبول نداشتند و اقدام به جمع‌آوری آن کردند، در حالی که خودشان به این کار روی آوردند.