یادداشت / آزمون و خطا در شهرداری بناب ادامه دارد؟

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، طی سال‌های گذشته مشکلات مربوط به معابر شهری در شهرهای کشورمان به‌خصوص بناب از جمله مسائلی بودند که همواره شهرداری‌ها با آنها دست به گریبانند.

یکی از موضوعات مهم و اساسی آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری بناب است که کیفیت لازم را نداشته و علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت معابر شهر، شرکت‌های حفار نیز سهم عمده‌ای در تخریب آنها دارند.

با گشت و گذاری در سطح شهر می‌توان تخریب آسفالت در خیابان‌ها و محلات و ایجاد چاله‌های عمیق، جداشده‌گی قیر از مصالح سنگی و چاله‌های کوچک و بزرگ را مشاهده کرد.

با توجه به وضعیت آشفته آسفالت خیابان‌ها و معابر بناب که قطعاً از عدم وجود اعتبارات لازم حکایت دارد، ترمیم و بازسازی آن خواست اول شهروندان است ولی با اوضاع قمر در عقرب حاکم بر مسائل مالی شهرداری باز شاهد تخریب سنگ فرش‌های پیاده‌روها هستیم که تخریب و اجرای دوباره آن هیچ ضرورتی ندارد.

انجام چنین اموری از سوی شهرداری در حالی است که خیلی از محلات شهرستان با وجود گذشت چندین سال از واریز خودیاری در انتظار آسفالت هستند و فراتر از آن مردم نیز از این اقدام شهرداری همزمان با آغاز فصل سرما و یخبندان ناخرسند هستند.

ناگفته نماند که شهرداری به‌دلیل شرایط نامناسب مالی حقوق آبان‌ماه کارکنان و پرسنل خود را به‌طور علی‌الحساب پرداخت کرده و با این اوصاف اجرای چنین پروژه‌هایی غیرضروری غیر از مشکل آفرینی برای مردم نه تنها هیچ عایدی دیگری در پی ندارد بلکه در سکوت معنادار اعضای محترم شورای اسلامی شهر برای چندمین بار شاهد حیف و میل بیت‌المال از ناحیه شهرداری هستیم.

بیت‌المالی که مردم بناب با هزاران بدبختی آن را جمع می‌کنند و به‌عنوان عوارض به حساب شهرداری واریز می‌کنند تا هزینه عمران و آبادانی محلات مختلف در سطح شهر و محیط زندگی شود ولی با بی‌برنامه‌گی و عدم نظارت کافی از سوی متولیان امر هزینه تضییع حقوق شهروندان شده و خسارات زیادی را روی دست مردم می‌گذارد.

به‌نظر می‌رسد در چنین اوضاع و احوال حاکم بر اقتصاد مردم همچنین شرایط حاکم بر شهرداری اجرای طرح تخریب و تعویض سنگ فرش‌های پیاده‌روهای مسیر خیابان امام (ره) غیر از هدر رفت سرمایه مردم و بیت‌المال هیچ عایدی دیگری ندارد.

نگارنده: جاوید بنابیان