کبوترخانه تاریخی بناب مرمت شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، مرتضی آبدار با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل در راستای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهرستان بناب، گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی شهرستان بناب در حوزه میراث فرهنگی و وجود آثار تاریخی ادوار مختلف در این شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون حرکت مستمر و مداومی در راستای صیانت و احیای آثار این شهرستان داشته است.

او با اشاره به اینکه مرمت «کبوترخانه بناب» از جمله اقدامات متمرکز این اداره کل طی سال ۹۸ بود، ادامه داد: این اثر از جمله بناهای مهم تاریخ این شهرستان محسوب می‌شود که ۱۱۲ سال قدمت دارد و مرمت آن از سال ۹۷ آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه جهت مرمت این کبوترخانه قریب به ۱ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: با میزان هزینه کرد مذکور و همچنین برنامه ریزی دقیق کارشناسان میراث فرهنگی استان، مراحل مرمت کبوترخانه طی یک سال اخیر به طور کامل انجام شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

آبدار در خاتمه اظهار داشت: بر اساس برنامه مرمتی این بنا، اقداماتی نظیر اجرای دیوار بیرونی بر اساس مستندنگاری تاریخی، استحکام بخشی سازه بنایی و عناصر چوبی، عایق‌کاری سقف و درب و اجرای هره مشبک آجری به طور کامل انجام گرفت.